Organische vindbaarheid: SEO Workshops & Trainingen

Natuurlijk voorziet Maxlead ook in de behoefte aan workshops en trainingen.  Het opleiden van personeel is een belangrijk onderdeel van het SEO traject, immers als je een nieuwe (zoekmachine vriendelijke) pagina live wilt zetten zou je dit zelfstandig moeten kunnen doen en beoordelen.

 

Maxlead heeft een standaard training ontwikkeld die voldoende diepgang heeft voor 90% van de bedrijven. De training duurt zo'n 4 uur en omvat het basis element en de standaard uitbreiding.

 Basiselement:

  • Hoe werkt SEO
  • Ontwikkelingen in SEO
  • Waarom Google doet wat ze doet
  • Visie: succesfactoren van 2014 en verder

Standaard uitbreiding:

  • Mini – introductie techniek
  • Mini – introductie Zoekgedrag onderzoek
  • Mini – introductie Site structuur
  • Mini – introductie Links en linkprofielen
  • Mini – introductie Content Optimaliseren
  • Mini – workshop Content Schrijven

Deze training inclusief Basiselement duurt totaal 4 uur.

Uitbreiding naar keuze

Indien gewenst is het mogelijk om de training aan te passen. De standaard uitbreiding komt dan te vervallen. Het basiselement wordt dan aangevuld worden met een aantal modules naar keuze. Neem voor een offerte contact op met Marieke Veenstra, manager SEO.


Onderwerp:

Duur:

Inhoud:

Kenmerk:

Techniek

(Introductie)

1 uur

Wat komt er bij techniek kijken? Wat is een juiste technische werking van de site? Wat is het verschil tussen een robots.txt en een meta tag robots? Wat is het belang van een XML sitemap en waarom kunnen filters een probleem worden? Na deze module weet de cursist de ins-en outs van de basiseisen die zoekmachines stellen aan websites.

Theorie

Techniek

(Deepdive)

1 uur

Tijdens deze training gaat de docent samen met de cursisten kijken naar de techniek van de website. Wat gaat er goed en wat gaat er mis? De docent speelt een begeleidende en aansturende rol, van de cursist wordt verwacht dat hij/zij zelfstandig aan de slag kan.
Voor deze deepdive is het goed als de cursist de introductie training Techniek gevolgd heeft of kennis heeft van alle behandelde onderwerpen in die training.

Praktijk

Zoekgedrag onderzoek

(Introductie )

1 uur

Welke tools zijn er om zoekonderzoek te doen. Welke gebruik je waarvoor?
Hoe maak je de keuze voor onderwerpen? Welke concurrenten kun je tegenkomen en kun je het daar tegen opnemen?
Na deze training weet de cursist hoe een zoekgedrag onderzoek uitgevoerd wordt.

Theorie

Zoekgedrag onderzoek (Deepdive)

1,5 uur

Tijdens deze deepdive gaat de cursist de kennis van de standaardtraining Zoekgedrag onderzoek in de praktijk brengen. Gezamenlijk met de docent wordt er een mini zoekgedrag onderzoek uitgevoerd en is duidelijk welke thema’s en onderwerpen interessant zijn om op te focussen*.

Dit onderdeel is alleen mogelijk als de training Introductie Zoekgedrag Onderzoek is gevolgd.

Praktijk

Creatieve Content

1 uur

 

Maxlead bekijkt samen met de cursist welke mogelijkheden er zijn om creatieve content te gaan maken en hoe de klant dit kan invullen*
Dit onderdeel is alleen mogelijk als voorafgaand de Deepdive Zoekgedrag Onderzoek is gedaan.

Praktijk

Content Optimaliseren

1 uur

Welke elementen kunnen gebruikt worden om een pagina voldoende te optimaliseren voor zoekmachines? Waar ligt de grens tussen optimalisatie en over-optimalisatie. Wat is keyword density en wat kunnen we ermee?  Hoe ziet een goede pagina eruit die zowel voor zoekmachines als bezoekers goed is?
Tijdens deze training komen gaan we in op het optimaliseren van URLs, titels, meta descriptions, meta keywords, foto’s, video’s  e.d.

Theorie

Content Optimaliseren Deepdive

1, 5 uur

Tijdens deze training gaat de docent met de cursist aan de slag om daadwerkelijk 2 pagina’s te optimaliseren. De cursist heeft de mogelijkheid om zelf een tot twee pagina’s  voor te dragen.
Voor deze training wordt verondersteld dat de cursist de kennis heeft die behandeld wordt in de introductie training Content Optimaliseren.

Praktijk

Site Structuren

(Introductie)

1 uur

Wat is een goede site structuur? Waarom is het belangrijk om de juiste site structuur te hebben in een website? Waar ontmoeten gebruikers (usability) en zoekmachines elkaar? 
Na deze training is de cursist in staat om te beoordelen of een bepaalde site structuur vanuit SEO oogpunt goed is.

Theorie

Site Structuren

(Deepdive)

1,5 uur

Tijdens deze sessie gaan we de site structuur van de eigen site beter bekijken. Wat gaat er goed en wat kan beter? Waarom is de huidige structuur niet ideaal? Waar liggen concrete verbeterpunten en wat ze de consequenties daarvan?
Voor deze training is het vereist dat de cursist de introductie training Site Structuren gevolgd heeft.

Praktijk

Links en Linkprofielen

(Introductie)

1 uur

Wat zijn ontwikkelingen op het gebied van linkprofielen? Waarom richt Google de pijlen hierop? Wat zijn do’s en don’ts? Wat zijn de gevolgen als het toch misgaat en is herstel dan mogelijk? Wat zijn waardevolle, relevante links en waarom zijn die nodig ? En nog belangrijker, hoe kom je aan dit type links als elke vorm van Do It Yourself niet meer mag?

Theorie

Links en Linkprofielen (Deepdive)

2 uur

Tijdens de training gaat de docent met de cursist aan de slag met het eigen linkprofiel. Wie linkt er naar de website en waarom? Wat zijn gebruikte anchorteksten en wat zijn de gevolgen daarvan? Welke type links zijn in te grote mate aanwezig en welke type links ontbreken er? Welke type links komen op het verlanglijstje te staan?
Voor deze training is het vereist dat de cursist de introductietraining Links en Linkprofielen gevolgd heeft.

Praktijk

Webshops en SEO

Deepdive

2 uur

Tijdens deze module bespreekt de docent veel gemaakte fouten op het gebied van zoekmachine optimalisatie bij webshops. Ook wordt samen met de cursist globaal gekeken naar de eigen webshop . Wat gaat goed en wat is voor verbetering vatbaar?
Voor deze training wordt verwacht de cursist de standaardtraining met alle mini introducties gevolgd heeft.

Praktijk

Kennis overdragen

Alle trainingen van Maxlead zijn gebaseerd op het overdragen van kennis. Uw verantwoordelijk team krijgt inzicht in het hoe & waarom van zoekmachines, actuele ontwikkelingen en het belang van goede content. Op die manier leren ze de basisprincipes en kunnen ze in lastige situaties zelf de juiste oplossing vinden.

Uiteraard wordt tijdens de training de opgedane kennis direct in de praktijk gebracht door middel van handige oefeningen. Er is geen minimale groepsgrootte vereist.

 

  

 

Deel deze pagina:

 

SEO vragen?

Stel ze direct aan Marieke Veenstra, SEO manager.

Kan ze de vraag binnen 10 min. beantwoorden, dan is het advies gratis.
Duurt het langer? Dan laat ze dit binnen 3 werkdagen weten.

Email

Voor- en Achternaam

E-mail

Telefoonnummer (optioneel)

Uw bericht