Wat is het: Hreflang attribuut?

Het hreflang attribuut wordt binnen een multilingual tag gebruikt om de taal en het taalgebied van de betreffende content aan te geven. Dit kan Google helpen om de juiste content aan de juiste doelgroep aan te bieden.

De invulling van de multilingual tag is als volgt:

<link href="[URL]" hreflang="[taalcode]-[landcode]" rel="alternate"/>

Is de content niet specifiek bedoeld voor een land, dan kan ook alleen de taalcode worden aangegeven. Deze content wordt dan de default voor die aangegeven taal.

Voorbeeld:

  • hreflang=”en-us” -> content bedoeld voor engelssprekenden in de Verenigde Staten
  • hreflang=”en-ie” -> content bedoeld voor engelssprekenden in Ierland
  • hreflang=”en” -> content bedoeld voor engelssprekenden in niet-specifiek aangegeven landen

Heeft een pagina geen specifieke targeting (bijvoorbeeld een taalkeuzepagina), dan kan het hreflang attribuut de waarde ‘x-deault’ meekrijgen:

<link href="[URL]" hreflang="x-default" rel="alternate"/>

Taalcodes          : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes  
Landcodes         : http://userpage.chemie.fu-berlin.de/diverse/doc/ISO_3166.html

Deel deze pagina: