Wat is de: Google Panda Update?

 

De Google Panda Update werd voor het eerst in februari 2011 door Google uitgerold. De Panda Update is gericht op het herkennen van lage kwaliteit content.
Het opruimen van deze lage kwaliteitwebsites uit de zoekresultaten ten gunste van websites met hoge kwaliteit content was het doel van deze Panda Update. Oorspronkelijk had Google deze update de Farmers Update gedoopt. Deze update was met name gericht op content farms die grote hoeveelheden lage kwaliteitscontent produceerden. Later is de naam veranderd in de Panda Update, een naam die de engineer eert die deze update ontwikkeld heeft.

De eerste jaren werd de Panda Update maandelijks door Google 'gedraaid'. Werd je geraakt door Panda dan was de enige oplossing om alle slechte content te verwijderen en opnieuw op te bouwen. Herstel was pas mogelijk als het algoritme opnieuw voorbij kwam. Hierdoor kon het vaak lang duren voordat partijen weer gerehabiliteerd werden, als dat überhaupt al lukte. Vooral in de Verenigde Staten heeft Panda veel slachtoffers gemaakt met grote gevolgen.
 

In 2013 laat Google weten dat Panda opgaat in het normale algoritme en niet langer maandelijks seperaat gedraaid zal worden. Op het SMX Congres kondigt Matt Cutts aan dat zijn team bezig is met de ontwikkeling van een softere panda. In mei 2014 kondigde Google's Head of Webspam Matt Cutts aan dat Panda 4.0 was uitgerold.

 

Deel deze pagina: