Maxlead is uw partner voor zoekmachine advertentiecampagnes in Google, Bing, Yahoo, Yandex en Baidu.

Remarketing List for Search (RLSA) advertising

Waarom zou u het website zoekgedrag van uw bezoekers niet koppelen aan het zoekgedrag binnen Google Search? Het combineren van website- en zoekgedrag verbetert het resultaat van uw Search Campagnes. RLSA wordt succesvol door Maxlead ingezet voor klanten uit verschillende branches. Lees hieronder waarom RLSA campagnes interessant voor uw business kan zijn. 
 

Wat zijn Remarketing List for Search Ads?

RLSA is het opnieuw proberen te bereiken van uw huidige website bezoekers via het Google Search Netwerk. Wanneer een bezoekers op uw website is geweest en degene een nieuwe zoekopdracht in Google Search invoert, kunt u hem/haar een nieuwe advertentie laten zien op basis van website- en zoekgedrag. Er zijn drie interessante manieren om RLSA toe te passen.

  • Bredere zoektermen inzetten
  • Biedingen verhogen of verlagen
  • Specifieke advertenties tonen

Bredere zoektermen inzetten

Piet is op zoek naar een Frans vakantiehuis en bekijkt op uw website een aantal vakantiehuizen in de regio Dordogne. Piet verlaat de website zonder een huis te hebben geboekt. Na een aantal weken gaat Piet weer op zoek via Google Search en gebruikt het zoekwoord 'vakantie in Frankrijk'. Normaliter wilt u dit soort verkeer niet met uw Adwords campagnes bereiken, omdat dit zoekterm te algemeen is. Doordat u beschikt over het bezoekgedrag van Piet op uw website, weet u dat Piet opzoek is naar een vakantiehuis in de Dordogne. U kunt hem een relevante Dordogne advertentie laten zien en u kunt Piet direct naar de pagina sturen die gaat over vakantiehuizen in de Dordogne.

Biedingen verhogen of verlagen

Piet gebruikt een zoekwoord wat al in uw campagne zit, zoals 'vakantiehuis huren in de Dordogne'. Omdat u weet dat Piet geinteresseerd is in een vakantiehuis in de Dordogne (door het website- en zoekgedrag) kunt u zeggen dat Piet meer waard is dan een nieuwe bezoeker. U kunt hierdoor kiezen om uw CPC bod voor deze interessante doelgroep met een bepaald percentage te verhogen. Dit zorgt ervoor dat uw gemiddelde advertentiepositie beter wordt en de kans dat Piet uw advertentie ziet, en erop klikt, groter wordt.

Specifieke advertenties tonen

Piet is op zoek geweest naar vakantiehuizen in de Dordogne. Stel dat hij via Google een merknaam intikt. We weten dat hij naar de Dordogne wilt en zullen daarom geen algemene brand advertentie tonen. Het beste is om de weg naar een doel zo kort mogelijk te houden en laten hem daarom een specifieke brand advertentie tonen die gaat over Vakantiehuizen in de Dordogne en de landingspagina aansluit.
 

  

Waarom moet ik Remarketing for Search Ads inzetten?

Zoals u hierboven ziet is uit onderzoek gebleken dat het resultaat van terugkerende bezoekers beter is dan nieuwe bezoekers. Doordat de kans dat een conversie valt hoger ligt zien we dat de gemiddelde cost-per-sale (CPS) lager is. UW ROI zal voor terugkerende bezoekers hoger zijn dan nieuwe bezoekers. Met dit in het achterhoofd is het interessant om uw huidige website bezoekers opnieuw proberen te bereiken met search advertenties. Daarnaast beschikt u over meer achtergrondinformatie van de potentiele klant, waardoor u bezoekers een relevantere advertentie kunt tonen en de landingspagina relevanter kunt maken.

Resultaat RLSA bezoekers vs nieuwe bezoekers:

Hierboven ziet u het resultaat van de terugkerende bezoekers (Total – eligible audiences) vs de nieuwe bezoekers (Total – Search) die allen algemene zoekwoorden gebruiken. We hebben hier alleen een bid modifier gebruikt en zien dat de CTR twee keer zo goed is en de CPS met bijna €13,- is afgenomen. 

Neem contact op met Maxlead als u graag meer wilt weten over RLSA advertising. Wij helpen u graag verder hierbij.

Deel deze pagina:

 

RLSA vragen?

Stel ze rechtstreeks aan Wicher Schapers (SEA Consultant bij Maxlead).



U krijgt altijd binnen één werkdag een reactie.

Email

Voor- en Achternaam

E-mail

Telefoonnummer (optioneel)

Uw bericht