Maxlead is uw partner voor zoekmachine advertentiecampagnes in Google, Bing, Yahoo, Yandex en Baidu.

Bing advertising

Waarom hebben we het in ‘SEA-land’ eigenlijk voornamelijk over Google Adwords? Antwoord: ‘omdat het marktaandeel van Google in Europa boven de 90% ligt.' Om daar op te focussen is in eerste instantie prima, maar waarom niet de overige 10% ook meepakken? Maxlead is Bing Advertising Certified en kan u dus ook helpen met het inzetten van dit online marketingkanaal. Hieronder leest u wat de voordelen zijn van adverteren op Bing en waar u rekening mee moet houden. 

 

Waarom moet ik Bing Advertising inzetten?

Per maand worden er 38 miljoen zoekopdrachten op het Nederlandse Yahoo/Bing netwerk uitgevoerd. Deze zoekopdrachten worden gedaan door 4,5 miljoen unieke bezoekers [1]. Hier liggen voor u online marketing kansen, zeker gezien het feit dat het adverteren op Bing snel te realiseren is.

Het Yahoo/Bing netwerk heeft vergeleken met Google enkele voordelen, te weten:

  • Lage concurrentie intensiviteit – Bing is voor velen nog onbekend terein
  • Lage cost per click (CPC) – door de lagere concurrentieintensiteit is de CPC lager
  • Een koopkrachtig publiek – bezoekers van het Yahoo/Bing network zijn 71% koopkrachtiger [1]

Deze drie voordelen zullen sneller leiden tot een lagere cost-per-acquisition (CPA) en hogere return-on-investment (ROI).

 

Waarin verschilt Bing Ads t.o.v Google Adwords?

Voor 90% is Bing Ads hetzelfde als Google AdWords, echter met bepaalde zaken onderscheidt Bing Ads zich. Een van de belangrijkste verschillen met AdWords is het kunnen specificieren van targeting settings op adgroup level, iets wat met AdWords enkel op campagneniveau is in te stellen. Door deze specifiekere targeting is het mogelijk om de focus te houden daar waar het moet.

Met Bing Ads is het bijvoorbeeld mogelijk om de settings op adgroup in te stellen:

  • Taaltargeting
  • Locatietargeting
  • Device targeting
  • Searchpartner selectie
  • Time scheduling


Best Practise

Via Bing Advertising zien wij in de Travelbranche een additionele omzet van 5 tot 13% met een CPA die wel 50% lager ligt! Deze resultaten gelden niet alleen voor Nederland, maar ook voor internationale campagnes.
 

Beginnen met Bing Advertising?

Wilt u gaan beginnen met het adverteren op Bing? Maak dan alleerst een inschatting van het verkeer en de beoogde doelgroep die u wilt bereiken. Bing geeft aan goed vertegenwoordigd te zijn in de volgende searchverticals:

  • Retail
  • Travel
  • Financial
  • Automotive
  • Health/welness
  • Technology
  • Telecom

 

Hulp nodig?

Maxlead adviseert en helpt u graag met het opzetten van nieuwe Bing campagnes. Maxlead is Bing geaccrediteerd en heeft ervaring met zowel nationale als internationale Bing accounts.

1)  http://advertise.bingads.microsoft.com/en-uk/blogpost/129101/bing-ads-blog/the-power-of-bing-ads-in-the-netherlands-and-nordics


Neem contact op met Maxlead als u graag meer wilt weten over adverteren op Bing. Wij helpen u graag verder hierbij.
 

Deel deze pagina:

 

Bing vragen?

Stel ze rechtstreeks aan Rob van der Niet (SEA Consultant bij Maxlead).



U krijgt altijd binnen één werkdag een reactie.

Email

Voor- en Achternaam

E-mail

Telefoonnummer (optioneel)

Uw bericht