Zoekmachine adverteren (SEA): De meest kostenefficiënte manier om online klanten en leads te werven

Zoekmachine adverteren is bij uitstek geschikt om nieuwe leads en potentiële klanten te werven op het internet. Door uw advertenties boven of naast de gewone zoekresultaten in de zoekmachines te plaatsen wordt u optimaal vindbaar voor de doelgroep die op zoek is naar uw producten of diensten.
 

Adverteren op zoekmachines: Relevant, meetbaar en kostenefficiënt

Uw advertentie wordt gratis vertoond aan een doelgroep die u zelf bepaalt aan de hand van relevante zoekwoorden. U betaalt alleen als er op uw advertentie wordt geklikt (pay-per-click). Bovendien bepaalt u zelf op welke plaats u wilt staan met uw advertenties. U heeft volledig inzicht in de prestatie per zoekwoord en advertentie, zodat u de Return of Investment (ROI) van uw campagne goed kunt optimaliseren.

 

Trends in SEA

De afgelopen tijd is er behoorlijk wat veranderd in de betaalde zoekresultaten. Zo kunnen de advertenties steeds beter op maat worden gemaakt voor de doelgroep door het toevoegen van sitelinks of een locatie. Ook kunt u de teksten in de advertenties steeds creatiever weergeven en  creatiever met de teksten in de advertentie omgaan om uw advertentie nog beter te laten opvallen. U kunt campagnes ook segmenteren naar verschillende regio's en platformen zoals PC, laptop, mobile en zelfs tablets. Ook Social Media krijgt steeds meer impact op de betaalde zoekresultaten door de introductie van de Google +1 button.

 

Waarom Zoekmachine adverteren?

De vraag of zoekmachine adverteren ook voor u interessant is, hangt af van het doel van uw marketingcampagne, uw producten- en/of dienstenaanbod en uw marketingbudget. Met zoekmachine adverteren kunt u de volgende doelen bereiken:

  • E-commerce: Het werven van klanten door middel van directe conversies op uw website of in uw webshop
  • Leadgeneratie: Het werven van opdrachtgevers, leden, patiënten, kandidaten, etc.
  • Branding: Het verhogen van zichtbaarheid van uw organisatie, bedrijf of merk voor uw doelgroep
  • Informatievoorziening: Het verstrekken van informatie aan burgers vanuit wet- en regelgeving (overheid)

Zoekmachine advertenties zijn direct en snel inzetbaar als marketing tool en ondersteunend aan bestaande marketing activiteiten. Naast de bovengenoemde doelen kunt u uit uw zoekmachine advertentie campagnes ook relevantie marktinformatie halen en uw proposities testen. Zoekmachine advertenties zijn zowel wereldwijd als regionaal inzetbaar en kunnen door Maxlead in elke gewenste taal voor u worden opgezet.

 

Wat kost Zoekmachine adverteren?

Een goede zoekmachinemarketing campagne moet voortdurend gemonitord en geoptimaliseerd worden voor het beste resultaat. Naast de investering in verkeerskosten (clicks) moet u ook rekening houden met de kosten voor het opzetten en beheer van de campagne (management fee) en de tijd die uw marketing en IT afdeling besteden aan het optimaliseren van uw website en landingspagina's. 

 

Samenwerken met Maxlead?

Maxlead staat midden in uw marketing team en streeft naar een maximaal rendement uit uw SEA investering. Onze SEA specialisten stemmen uw campagne zo goed mogelijk af op uw propositie en doelgroep. Daarnaast kijken wij kritisch naar uw website én leadmanagement proces om zoveel mogelijk succes uit de gehele sales cycle te halen. Alle activiteiten binnen uw campagne worden voortdurend gemeten en geoptimaliseerd voor een beter resultaat.

De toegevoegde waarde van Maxlead in uw zoekmachine advertentiecampagne:

  • Dagelijkse campagne management door ervaren en gekwalificeerde professionals.
  • Voortdurend monitoren, testen en optimaliseren van uw campagnes.
  • Op frequente basis heldere rapportages, kritische evaluaties en overleg bij u on-site.
  • Verhogen van conversies van website bezoeker naar lead of klant.
  • U maakt gebruik van onze uitstekende relatie met Google, Yahoo, Bing, Facebook en Marktplaats.
  • Uw internationale campagnes kunnen eenvoudig worden uitgerold door ons uitgebreide localisatienetwerk.
  • Maxlead monitort uw campagne en website, 24 uur 7 dagen per week, met zelf ontwikkelde management- en rapportagesoftware.

 

Meer weten wat Maxlead voor u kan betekenen? Stel uw vraag dan rechtstreeks aan Erik Jan Reijenga. 
 

Deel deze pagina:
SEA klanten

SEA vragen?

Stel deze dan rechtstreeks aan Erik Jan Reijenga (Operationeel Directeur bij Maxlead).


U krijgt altijd binnen één werkdag een reactie.

Email

Voor- en Achternaam

E-mail

Telefoonnummer (optioneel)

Uw bericht