Social Media Retargeting

 

Retargeting is het opnieuw bereiken van mensen die al eerder uw website bezocht hebben. Dit is een zeer effectieve manier van online marketing. Retargeting zorgt ervoor dat de bezoeker van uw website een banner te zien krijgt op het Google Display Netwerk of op specifieke social media kanalen als Facebook en Twitter. Omdat uw doelgroep vele uren per dag spendeert op social media, zijn de banners een goede herinnering. De Return on Investment (ROI) op retargeting ligt dan ook 4-5 x hoger dan op normale display en social media campagnes.
 

De social reminder

Bezoekers van uw website worden tijdens het gebruik van hun social media kanalen aan uw producten of diensten herinnerd en zullen daardoor eerder naar uw website terug keren. Bezoekers kunnen gesegmenteerd worden door middel van een smartpixel. Zo kan er aan iedere bezoeker een hele specifieke advertentie getoond worden, afhankelijk van de pagina van de website die hij heeft bezocht. De bezoeker zal de boodschap eerder herkennen en daarom eerder relevant vinden. Noem het een social reminder! Door te segmenteren kan de bezoeker steeds op een andere manier benaderd worden in de customer journey. Heeft hij alleen de homepage bezocht dan laten we een andere boodschap zien dan als hij de website heeft verlaten met spullen nog in de winkelmand. Ook kunnen we op social media verschillende plaatsingen targeten.
 

Retargeting op Facebook en Twitter

Facebook en Twitter bieden de mogelijkheid om bezoekers van uw website te retargeten door middel van een retargeting pixel. Maxlead zorgt ervoor dat potentiële klanten een specifieke boodschap te zien krijgen op social media. Stel u bent een retailer en verkoopt onder andere laptop computers. De bezoeker die uw pagina laptops heeft bekeken, krijgt wanneer hij inlogt op Facebook, deze laptops weer te zien met een specifieke boodschap erbij. De conversieratio voor deze terugkerende bezoeker ligt vele malen hoger dan normale display of social ads.
 

 

Custom Audiences

Custom Audiences op Facebook en Twitter maken gebruik van eigen CRM data. Op Facebook kunnen email adressen en telefoonnummers van bestaande klanten gebruikt worden om doelgroepen te maken die gericht bereikt kunnen worden. Op Twitter wordt het Tailored audience genoemd, hierbij kan gebruik gemaakt worden van  email adressen, Twitter IDs (@username)  of mobile advertising IDs. Deze manier van retargeting van bestaande klanten of prospects is een zeer rendabele wijze van adverteren en kan gebruikt worden voor verschillende doeleinden. Denk hierbij aan het laten groeien van de de fanbase op Facebook of het aantal volgers op Twitter. Custom Audience zijn ook heel goed in te zetten voor upsell of resell van producten of diensten.
 
 

Retargeting  via platforms als AdRoll

AdRoll is één van de grootse retargeting platforms ter wereld. Het voordeel van retargeting met AdRoll is dat het bereik groter is. Waar Retargeting via Google zich richt op het Google Display Netwerk, kunnen we via AdRoll bezoekers ook retargeten zowel op grotere netwerken als op social media sites als Facebook en Twitter. 
 
Met Adroll kunt u bezoekers retargeten op basis van bezoekgedrag zoals:
  • Aantal pagina’s bezocht
  • Aantal en soort producten bekeken
  • Aantal dagen geleden op de site geweest 
Liquid Ads
Ook is het mogelijk om bezoekers dynamisch te retargeten. De laatst bekeken producten worden automatisch in de banners geplaatst, hierdoor stijgt de relevantie. Des te persoonlijker de boodschap, des te beter de banner presteert. Adroll noemt dit Liquid ads. 
 

 

 

 

 

Retargeting campagnes met Maxlead

Maxlead heeft al voor veel klanten succesvolle retargeting campagnes opgezet, zowel in Adwords als op Adroll en Facebook. Wij hebben ervaring met remarketing en managen de advertenties vanuit onze business accounts. We werken samen met gerenommeerde partners als Adroll, Facebook en Twitter. Wij begeleiden het hele project van idee tot uitvoering en rapportage. Neem voor meer informatie contact op met het social media team.
 
Deel deze pagina:

 

Social media vragen?

Stel ze direct aan Pauline Quéré, manager Social Media.  

Kan ze de vraag binnen 10 min. beantwoorden, dan is het advies gratis.
Duurt het langer? Dan laat ze dit binnen 3 werkdagen weten.

Email

Voor- en Achternaam

E-mail

Telefoonnummer (optioneel)

Uw bericht