Facebook Advertising

Facebook, het grootste social media platform in Nederland, heeft rond de 6,8 miljoen actieve gebruikers. Dagelijks checken we Facebook zo’n 14 keer per dag en dan met name op onze smartphones. De doelgroep zit er, maar hoe bereikt u die? Hieronder een aantal antwoorden op uw vragen.

Facebook voor wie?

Stel u heeft al een Facebook bedrijfspagina. Er is een medewerker die regelmatig interessante content deelt. Hij verzint leuke posts, plaatst een mooie video, deelt een grappige foto, maakt een event aan of lanceert een nieuwe app. Maar het aantal fans groeit niet, weinigen reageren op de posts en de content wordt niet gezien, gedeeld of geliked. Dan is het misschien tijd om Facebook advertising te gaan inzetten. Facebook is daarnaast ook heel goed in te zetten voor directe verkoop. Denk aan verkoop van reizen, kleding en overige consumentenproducten. Ook in de customer journey van lead tot klant (B2B) kan Facebook advertising een waardevolle bijdrage leveren.
 

Waarom Facebook?

Facebook is hét platform om specifieke doelgroepen te bereiken. De targetingopties zijn enorm uitgebreid en daarom kunt u uw boodschap aan hele gerichte doelgroepen laten zien. Een aantal targeting opties vindt u hieronder:

 

Denk hierbij ook aan:

  • Ouders met kinderen in bepaalde leeftijdscategoriën
  • Mobiele devices
  • Interesses (bijvoorbeeld, volgers van bepaalde pagina’s, hobby’s en andere interesses)
  • Opleiding en werk (werkgevers, branches)
  • Mensen die van plan zijn om te gaan reizen
  • Custom Audience (opgebouwd uit email adressen of telefoonnummers van bestaande klanten)
  • Website custom Audience (remarketing van website bezoekers op Facebook)
 

Facebook doelstellingen?

Ook op Facebook, geen campagne zonder doelstellingen. Hieronder een aantal mogelijke doelstellingen:
  • Uitbreiden van het aantal fans
  • Vergroten van de zichtbaarheid van de pagepost 
  • Meer verkeer naar de website
  • Meer website conversies
  • Nieuwe klanten en leads
  • Directe verkoop
  • Mobile app downloads
  • Promoten van een event
  • Promoten van een actie
 

Welke Facebook advertenties?

Per doelstelling bepalen we het type advertentie dat we gaan inzetten, soms zijn dat meerdere type ads die we naast elkaar testen. Ook kunnen we kiezen waar de advertenties vertoond worden; op de desktop rechts op de pagina, in de newsfeed, op mobiele apparaten en in Facbook partner apps.
Een aantal advertentietypes op Facebook:
  • Direct ads (direct verkeer naar de website)
  • Pagepost engagement ads (vergroten bereik van je berichten)
  • Website conversion ads (meten van website aankopen, aanmeldingen of inschrijvingen)
  • Offer ads (voor aanbiedingen)
  • App download ads
  • Event ads 
  • Like ads (vergroten van je fanbase)
  • Video ads
  • Lead ads
  • Canvas ads

Alle advertenties en Facebook afbeeldingsformaten behorende bij de advertenties, vindt u in de Facebook Ads Guide

Een handige infographic voor paginabeheerders vindt u op AllFacebook.com

De afbeeldingen die worden gebruikt bij de advertenties mogen maximaal 20% tekst bevatten. Dat wil zeggen 5 vakjes van de 25 vakjes in de Facebook grid tool

Waarom Maxlead?

Maxlead gelooft in de kracht van Facebook advertising en heeft al voor veel klanten succesvolle Facebook campagnes opgezet. Wij hebben ervaring met Facebook advertising en managen de advertenties vanuit ons Facebook business manager. We testen met verschillende targeting opties, advertentietypes, afbeeldingen en teksten. Wij begeleiden het hele project van idee tot uitvoering en rapportage. Neem voor meer informatie contact op met het social media team
            
Deel deze pagina:

 

Social media vragen?

Stel ze direct aan Pauline Quéré, manager Social Media.  

Kan ze de vraag binnen 10 min. beantwoorden, dan is het advies gratis.
Duurt het langer? Dan laat ze dit binnen 3 werkdagen weten.

Email

Voor- en Achternaam

E-mail

Telefoonnummer (optioneel)

Uw bericht