Online leadmanagement met MaxleadManager

In de praktijk blijkt dat veel bedrijven geen idee hebben wat er binnen hun organisatie met kostbare en vaak betaalde leads gebeurt. De leads worden niet of te laat opgevolgd en verder
wordt vaak niet gemeten of de investering in online marketing wel wordt terugverdiend. MaxleadManager helpt uw bedrijf bij de realisatie van commerciële doelen in online marketing.
 

Wat gebeurt er met uw online marketing leads?

Leadgeneratie stopt niet na het invullen van een formulier op uw website. Dan pas begint het echte spel van leadmanagement en leadkwalificatie. Bij veel bedrijven verdwijnen de waardevolle leads vaak in mailboxen van medewerkers en worden niet of te laat opgevolgd. Dit levert de volgende problemen op:

  • De leads zijn niet meer traceerbaar naar de bron (zoekmachinemarketing, banners, e-mailmarketing)
  • Leads worden te laat opgevolgd door het salesteam, waardoor klanten worden misgelopen.
  • Het is niet meetbaar of de investering in online marketing ook omzet en winst opleveren.
  • Er is geen inzicht in de commerciële performance van het eigen salesteam.

 

Online de juiste leads scoren?

De grote uitdaging bij online leadgeneratie is het vinden van een balans tussen kwaliteit en kwantiteit. Uw website en de commerciële slagkracht van uw salesteam staan hierbij centraal.

  • Hoe kom ik aan (meer) leads?
  • Hoe zet ik online marketing in voor leadgeneratie?
  • Hoeveel kost een lead via online marketing?
  • Hoe krijg ik betere kwaliteit leads?
     

Hoe kom ik aan (meer) leads?

Ook uw potentiële klanten zoeken via de zoekmachine van Google. Even googlen.... en dan vinden ze hopelijk uw website en niet alleen die van uw concurrenten. Ze laten op uw website hun gegevens achter en daarmee is uw lead ‘binnen’. Zoekmachinemarketing is een zuivere vorm van Pullmarketing en levert snel resultaat.

 

Wat kost een lead via online marketing?

Er zijn verschillende manieren om online leads te werven. Online kanalen zijn o.m. zoekmachinemarketing via Google Adwords, organische zoekresultaten, affiliate marketing en e-mail marketing. Het grote voordeel is dat u exact weet wat u per websitebezoeker betaalt en wat een lead u uiteindelijk kost.

 

Hoe krijg ik meer en betere leads tegen lagere kosten?

De beste leads zijn degenen die klant bij u worden. Om te bepalen uit welk online kanaal deze ‘hot-leads’ komen, is het van belang de leadkwaliteit te meten (van klik tot klant) en te analyseren. Er is namelijk een directe relatie tussen de leadkwaliteit en het online wervingskanaal. Is deze relatie eenmaal vastgesteld dan kunt u uw online campagne op dit mechanisme aansturen. Zo krijgt u betere kwaliteit leads tegen lagere kosten.

 

Dit kan Maxlead voor u betekenen

Maxlead heeft jarenlange kennis en ervaring in het online werven van leads en klanten. Deze expertise is gebruikt voor de ontwikkeling van onze software-oplossing: MaxleadManager. Deze helpt u bij het bepalen in welke online kanalen u moet investeren om de beste leads tegen de laagste kosten te vinden.

     

     


    Meer weten wat Maxlead en MaxleadManager voor u kan betekenen? Neem dan contact met Erik Jan Reijenga.

    Downloads

    Deel deze pagina:
    MLM klanten

     

    Vragen over leadgeneratie?

    Stel deze dan rechtstreeks aan Erik Jan Reijenga (Operationeel Directeur bij Maxlead).



    U krijgt altijd binnen één werkdag een reactie.

    Email

    Voor- en Achternaam

    E-mail

    Telefoonnummer (optioneel)

    Uw bericht