Maxlead is uw partner voor zoekmachine advertentiecampagnes in Google, Bing, Yahoo, Yandex en Baidu.

Adverteren in Google, Yahoo of Bing?

De zoektocht naar een product of dienst op het internet begint in bijna 70% van de gevallen in een zoekmachine. Zoekmachines zijn de A-locaties op het internet als het gaat om verkoop van producten of diensten. Verder worden zoekmachines ook steeds vaker gebruikt voor de generatie van leads, bijvoorbeeld voor de werving van kandidaten voor een vacature. Welke zoekmachines zijn er en in welke kunt u het beste adverteren?

Op welke zoekmachine moet ik adverteren?

In Nederland kom je al snel uit bij Google als het gaat om adverteren in zoekmachines. Google heeft in Nederland een marktaandeel van 94%. De andere 6% van de zoekers maakt gebruik van zoekmachines Yahoo, Bing en Vinden.nl. Het is dus verstandig om je zoekmachine advertentie activiteiten in Nederland te focussen op Google Adwords.

Adverteren in Yahoo én Bing (de zoekmachine van Microsoft) kan in Europa (behalve FR en UK) via het Yahoo Search Marketing network. In US, CA, FR, UK  en Singapore kan men adverteren in Bing via het Microsoft adCenter.

 
In de US het marktaandeel van Google aanzienlijk kleiner dan in Nederland, slechts 65%. Bing en Yahoo hebben in de US samen 30% marktaandeel. Voor een goede advertentiecampagne in deze markten is het ook aan te raden om naar Yahoo en Bing te kijken.

 

Trends Google, Yahoo en Bing gebruikers

De gebruikers van Yahoo en Bing zijn doorgaans consumenten van een jongere leeftijd. In de US verliest Google langzaam marktaandeel aan Bing en Yahoo, met een daling van bijna 5% in de laatste 2 jaar. Gebruikers van Bing en Yahoo klikken ook vaker door naar een website vanuit een zoekresultaat dan gebruikers van Google. Hiermee kan men rekening houden bij het samenstellen van de juiste marketing mix voor campagnes in de US, UK, Frankrijk, maar ook in Nederland.

 

 

Adverteren in Rusland en China? Yandex en Baidu

Rusland en China zijn sterk opkomende markten als het gaat om internetpenetratie en gebruik van zoekmachines. In Rusland gebruikt 64% de zoekmachine Yandex en slechts 22% Google. In China is zoekmachine Baidu de grootste met 75,5% marktaandeel, gevolgd door Google met 20%.

 

 

Hoe kan Maxlead u helpen?

Maxlead en haar partners hebben ruime ervaring met het opzetten van zoekmachine advertentiecampagnes in Bing, Yahoo, Yandex en Baidu. Vraag ons gerust eens om advies als u in de US, Europa, Rusland of China wilt gaan adverteren.

 

Deel deze pagina:

 

SEA vragen?

Stel ze rechtstreeks aan Erik Jan Reijenga (Operations Manager bij Maxlead).



U krijgt altijd binnen één werkdag een reactie.

Email

Voor- en Achternaam

E-mail

Telefoonnummer (optioneel)

Uw bericht