Peter en Eva willen op vakantie. Maxlead brengt u in contact.

 

Maxlead Travel: hoeveel online boekingen wilt ú dit jaar binnen halen?

Maar liefst 71% van de consumenten boekt hun reizen online*. Reisbureaus hebben het steeds moeilijker. Travel is dan ook een van de meest competitieve markten in online marketing. Om succesvol te zijn is het noodzakelijk de effectiviteit van iedere euro te meten en te optimaliseren.
 

Belangrijke online marketing vragen waar het Maxlead Travel team u mee helpt:

  • In januari zie ik een grote piek in online boekingen. Vanaf wanneer gaan consumenten zich online oriënteren?
  • Op welke online kanalen doen ze dat? Wat is de juiste mix tussen search, display en social?
  • Hoeveel reizen worden eigenlijk al mobiel geboekt?
  • Hoe zorg ik ervoor dat mijn accommodaties goed zichtbaar zijn in de lokale zoekresultaten?

Het Maxlead Travel team staat midden in uw marketingteam en denkt  pro-actief mee op strategisch en operationeel niveau. U profiteert van onze ruime ervaring in de Travel sector, zowel nationaal als internationaal.
 

Zoekmachine marketing in de travel branche: zichtbaar zijn tijdens seizoenspieken

Als reisorganisatie heb je te maken met sterke seizoensinvloeden. Voor veel van onze klanten is januari een top maand v.w.b. boekingen. Uit recent Google/GfK onderzoek in Nederland* blijkt dat 94% van alle vakantieboekers zich online oriënteert voorafgaand aan een boeking - zelfs als die boeking uiteindelijk plaatsvindt via een offline kanaal! Belangrijk dus, om in de periode voorafgaand aan januari goed zichtbaar te zijn. Hetzelfde geldt voor de periodes voorafgaand aan de schoolvakanties.

Overigens kan die oriëntatieperiode tot wel 3 maanden duren, wat niet zo verwonderlijk is als je onderstaande infographic leest: de online travel consument doorloopt doorgaans wel 5 fases voordat er geboekt wordt.

 


Maxlead begrijpt dit proces en heeft veel ervaring met zoekmachine marketing campagnes in elke fase. Hierbij sturen we sterk op conversies en dus op Return on Investment. De flexibiliteit van internetmarketing campagnes geeft ongekende mogelijkheden wat betreft maximalisatie van de bezettingsgraad. Seizoensinvloeden worden omgedraaid van een weakness naar een opportunity!
 

Wat is de juiste online marketing mix voor reisorganisaties?

Een van de belangrijkste vragen waar verkopers van reisproducten mee zitten is wat de meest effectieve kanalen zijn om klanten binnen te halen. Vaak is het antwoord een combinatie van Search, E-mail marketing, Display, Social, Video en meer. Belangrijk is om elk kanaal op waarde te schatten en niet alleen naar de laatste klik voor de boeking te kijken. Vandaar dat attributiemodellen juist zo belangrijk zijn in de Travel sector. Hierbij wordt waarde toegekend aan alle contactmomenten die hebben bijgedragen aan de boeking.

Het Maxlead Travel team is specialist in SEA, SEO, Social Media, Display, Video en Retargeting en kan u dus uitstekend van advies voorzien over de optimale online marketingmix. Daarnaast helpen zij u, samen met de webanalytics en conversieoptimalisatie specialisten, graag met het opzetten van een goed attributiemodel.


Mobiel boeken, werkt dat nou echt?

Dat mobiel steeds belangrijker wordt in het hele oriëntatieproces, is duidelijk. Regelmatig komen er cijfers naar buiten waaruit blijkt dat het aantal zoekacties naar hotels, vakantiebestemmingen of reviews op mobiel explosief toeneemt. Maar hoe staat het nu met de daadwerkelijke boekingen? Ook die lijken fors te stijgen, blijkt o.a. uit een onderzoek van E-marketeer in Amerika.

 

Met deze ontwikkeling neemt ook het belang van een geoptimaliseerd (mobiel) boekingsproces toe. Maxlead is Analytics Certified Partner en helpt u met meting en optimalisatie.
 

Lokale zoekresultaten steeds prominenter aanwezig

Het wordt voor aanbieders van accommodaties steeds belangrijker om goed aanwezig te zijn in de lokale zoekresultaten. Eén van de recente ontwikkelingen is o.a. de uitrol van Google Hotelfinder in Nederland. Met de hotelfinder, zie www.google.com/hotels, kun je (zoals de naam al doet vermoeden) gemakkelijk een hotel vinden, vergelijken en nu ook boeken.
 

 
Het Maxlead Travel team adviseert u graag hoe de Google Hotelfinder optimaal in te zetten.

 

Artikelen Travel branche:

 

Deel deze pagina:
Travel klanten:

Contact

Wilt u meer online boekingen via Google? Neem dan contact op met:


Arjan ter Huurne, Branche Manager Retail & Travel: 06-46423669

Email

Voor- en Achternaam

E-mail

Telefoonnummer (optioneel)

Uw bericht