Peter en Eva shoppen graag online. Maxlead brengt u in contact.

 

 

Maximaal rendement uit uw e-commerce activiteiten?

Daar waar fysieke winkels het moeilijker krijgen en steeds meer retailpanden leeg staan, blijft online retail nog steeds gestaag doorgroeien.*  Consumenten shoppen en vergelijken graag online. Ook wordt er steeds meer gezocht en gekocht via mobiel en social media. Om succesvol te zijn is een goede cross-mediale marketing aanpak dan ook noodzaak.
 

Belangrijke online marketing vragen waar het Maxlead Retail team u mee helpt:

  • Sommige klanten zoeken online maar kopen in de winkel, anderen precies andersom. Welke rol spelen zoekmachines hierin?
  • Hoe verbeter ik mijn online check-out proces, waardoor ik meer verkoop?
  • Hoe kan ik inspelen op de social en mobile commerce trend?
  • Wat zijn de kansen voor mijn webshop over de grenzen?

Het Maxlead Retail team staat midden in uw marketingteam en denkt  pro-actief mee op strategisch en operationeel niveau. U profiteert van onze ruime ervaring in de Retail sector, zowel nationaal als internationaal.  
 

Het koopproces begint bij Search

Zoekmachines zijn de A-locaties op internet. Ondanks de opkomst van andere media begint het koopproces vaak met het zoeken naar informatie via een zoekmachine. Ook als consumenten niet online maar in een winkel een aankoop doen, blijkt dat een groot gedeelte van het aankooponderzoek online heeft plaatsgevonden. Belangrijk dus, om goed zichtbaar te zijn.

Nu verandert er nogal eens wat binnen zoekmachines. Een relevant voorbeeld: waren Google Shopping vermeldingen eerst nog gratis, nu zijn ze dat niet meer. Dat betekent onder andere dat u uw Merchant Center en Adwords accounts hierop zult moeten aanpassen.

Het Maxlead Retail team zorgt er voor dat u maximaal zichtbaar bent door een gecombineerde inzet van zoekmachine adverteren (SEA) en zoekmachine optimalisatie (SEO). Daarnaast houden zij u op de hoogte van de allerlaatste ontwikkelingen die voor u belangrijk zijn.
 

ROPO - research online purchase offlineBron: Jupiter Research: Internet Retail Offline Influende Model (US)

 

En andere online media dan?

Natuurlijk is er meer dan Search. Voor onze Retail klanten zetten wij een combinatie in van o.a. Display,  Social, Video en Retargeting campagnes.  Belangrijk is om elke campagne op waarde te schatten en niet alleen naar de laatste klik voor de aankoop te kijken. Vandaar dat attributiemodellen veel gebruikt worden in de Retail branche. Bij een goed attributiemodel worden alle kanalen en campagnes beloond voor hun bijdrage aan een sale, of ze nu voor de eerste, de tweede of de laatste klik hebben gezorgd.  Als u zo kijkt naar de online kanalen die u inzet, krijgt u een heel ander beeld dan als u alleen naar de laatste klik kijkt. Samen met onze conversie-optimalisatie specialisten kijken welk model het beste past bij uw bedrijf en uw situatie.
 

Conversie optimalisatie: hogere omzet door verbeteringen in het bestelproces

In de zoektocht naar meer omzet focussen we ons vaak op het binnenhalen van meer bezoekers. Maar stel nou, dat je een groter deel van de bestaande bezoekers kunt verleiden een bestelling te doen? Maxlead is Analytics Certified Partner en helpt u met meting en optimalisatie van de eerste advertentie-impressie tot de laatste stap in het check-out proces. ROI optimalisatie is een kwestie van vele kleine verbeteringen aanbrengen en continu testen. Zeker als u een site heeft met veel bezoekers kan een kleine stijging in het conversiepercentage al voor een substantiële omzetstijging zorgen.
 

http://youtu.be/N5WurXNec7E

 

Hoe kan ik inspelen op de social en mobile commerce trend?

Een mooi boek gelezen? Hippe laarzen gekocht? We delen het maar wat graag via social media. En daar zit ook meteen de kans voor e-commerce, want we geloven eerder een aanbeveling van vrienden dan van bedrijven. Facebook is hier handig op ingesprongen, bijvoorbeeld door de introductie van Facebook Offers. Als bedrijf kun je een aanbieding plaatsen en zodra deze “geclaimd” wordt, zien de vrienden van de persoon die de aanbieding claimt dat ook.  Ook via Google en Foursquare zijn dergelijke aanbiedingen in te zetten. Maxlead adviseert u over de verschillende mogelijkheden.

Het aantal gebruikers dat dagelijks hun favoriete social medium bezoekt via mobiel is inmiddels groter dan het aantal desktopbezoekers. Vandaar dat de social commerce trend ook hand in hand gaat met de mobile commerce trend. Uit onderzoek** blijkt dat mobile commerce in Europa gaat stijgen van bijna €2 miljard in 2012 naar ruim €19 mijard in 2017, waarvan €1 miljard in Nederland. Vooral productcategorieën als boeken, dvd’s en tickets zouden gaan profiteren.

Ook hierbij kan Maxlead u van dienst zijn. Van het opzetten van specifieke mobiele advertentie campagnes, het verbeteren van de vindbaarheid van uw mobiele site tot het optimaliseren van het  mobiele bestelproces. Ook voor het opzetten van Social Media advertising campagnes kunt u bij Maxlead terecht. Wij hebben ervaring met Facebook. Twitter, Linkedin en YouTube advertising.

 

Wat zijn de kansen voor mijn webshop over de grenzen?

Veel Maxlead campagnes draaien buiten Nederland. Voor diverse internationale klanten werken we in meer dan 10 landen. Daarvoor is allereerst kennis van de belangrijkste zoekmachines in het buitenland vereist, zoals bijvoorbeeld Bing, Yandex of Baidu. Maar kennis van de lokale markt is evenzo belangrijk. Maxlead beschikt over een eigen localisatie netwerk, ervaren localisatie coördinatoren en internationaal opererende projectmanagers. Daarmaast werken we samen met internationale SEA agencies. We helpen u graag om uw internationale ambities waar te maken!  

 

Artikelen Retail branche:

Deel deze pagina:
Retail klanten:

Contact

Wilt u meer klanten voor uw webshop? Neem dan contact op met:


Arjan ter Huurne, Branche Manager Retail & Travel: 06-46423669

Email

Voor- en Achternaam

E-mail

Telefoonnummer (optioneel)

Uw bericht