Sed scelerisque odio sit amet justo molestie sodales.

 

De voordelen van werving via Google

Voordelen van werving en recruitment via Google

  • Zoekmachine adverteren is snel inzetbaar
  • Nadruk op uw corporate AMC boodschap en uitstraling
  • Flexibel sturen met uw budget
  • Snel schakelen: nu bedacht, nu uitgevoerd
  • 24x7 inzicht in resultaat en rendement
  • Zowel voor niche als high-volume vacature-aanbod
  • Front-to-end resultaatmeting
  • Sturen op kosten per kandidaat/plaatsing


Maxlead realiseert klantdoelstellingen van honderden tot duizenden kandidaten per jaar. Daarbij sturen we op efficiency zodat kosten per kandidaat zo laag mogelijk blijven en tegelijkertijd de kwaliteit van de CV’s verbetert. Zo profiteert u van een effectiever recruitmentproces dat zich in 3 stappen vertaald:


Stap 1: Wat is er nodig?

Voordat Maxlead een Adwordscampagne opzet, bespreken we een aantal belangrijke zaken die in orde moeten zijn:

  • Een heldere Arbeidsmarktcommunicatie (AMC) boodschap en propositie
  • Wervingsdoelstellingen: aantal, kosten, kwaliteit
  • Goede vacatureteksten en een goede website
  • Duidelijk recruitmentproces


Stap 2: Campagne management en optimalisatie

  • Website conversiegericht maken
  • Adwordscampagne opzetten
  • Testen
  • Live en meten


Maxlead stuurt sterk op conversies. Ons doel is te zorgen dat de juiste kandidaten naar uw website komen en reageren of direct solliciteren. Jarenlange ervaring met het managen van honderden campagnes heeft ons geleerd hoe we campagnes kunnen managen naar een optimum. Daar hoort bij dat we continu nieuwe ideeën uittesten, doormeten en - bij succes - implementeren. We adviseren u ook over uw website. Vaak leiden enkele verbeteringen in content, navigatie, buttons, presentatie, landingpagina’s, interactie e.d. tot aanzienlijke verhoging van het succespercentage. En dat betekent: meer en betere kandidaten.


Stap 3: Meten van resultaten en rendement

  • Welke bronnen leveren welke kandidaten?
  • Hoe is de kwaliteit van de kandidaten?
  • Hoe is het gedrag van de kandidaten op uw site?
  • Zijn de ‘cost per hire’ te verbeteren?


De voordelen van werving via een Google Adwordscampagne zijn uniek. U hebt invloed op het hele wervingsproces en houdt de kosten volledig in de hand. U bepaalt zelf het wervingsbudget en de maximale kosten per kandidaat. Statistieken geven op ieder moment inzicht in de resultaten en het rendement van uw campagne, zodat er direct bijgestuurd kan worden. Aanvullend kunt u Google Analytics inzetten om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers op uw site en SEO (Search Engine Optimization) om uw website prominenter in beeld te krijgen op de zoekpagina.

 

Front-to-end meting: cost per hire

Stuurt uw organisatie op uiteindelijke kosten per aangenomen kandidaat? Maxlead helpt u bij het doorgeven van kandidaat gegevens vanuit uw website naar uw backoffice, zodat u het hele sollicitatietraject van ‘front to end’ kunt volgen. In combinatie met Google Analytics geeft u dit waardevolle informatie over het overall rendement van uw online investeringen.

 

Deel deze pagina:

Contact


Wilt u meer weten over kandidaten werven via Google? Neem dan contact op met:


Kristin Mellink, Branche Manager Recruitment & Education: 06-53931624

Email

Voor- en Achternaam

E-mail

Telefoonnummer (optioneel)

Uw bericht