Sara wil haar energierekening ver-   lagen. Maxlead brengt u in contact

 

Leads genereren in de Life Sciences

De Life Sciences sector opereert in een markt met een vaak wereldwijde doelgroep. Om deze doelgroep te benaderen hanteren de bedrijven - met vaak specifieke diensten en producten - nog regelmatig traditionele offline marketingmethoden. Vanwege het internationale karakter van de Life Sciences branche kan online marketing helpen bij het benaderen van de doelgroep, het genereren van nieuwe leads én het realiseren van groei.

Wat is het doel van online marketing?

Veel bedrijven lijken te beseffen dat online aanwezigheid belangrijk is. Niet voor niets hebben al deze ondernemingen een website die exact uitlegt wat ze doen en waar ze gevestigd zijn. Maar heeft u zich weleens afgevraagd wat die websites daadwerkelijk opleveren, of kunnen opleveren? Het potentieel van de online aanwezigheid van uw bedrijf is enorm. Zoekmachinemarketing, ook wel Search Engine Advertising (SEA) helpt u dat potentieel nationaal maar ook internationaal te benutten.

Het doel van online marketing in de Life Sciences is om websites te gebruiken voor leadgeneratie. Voor laagdrempelige diensten, langdurige samenwerkingsprojecten en alles wat daar tussen zit.

Oriënteren op diensten en producten begint online

Ook voor de Life Sciences is internet een belangrijk medium, waar de zoektocht naar diensten van bijvoorbeeld een Contract Research Organization (CRO) of een service provider vaak in zoekmachines begint. Een goede reden om daar al het eerste contactmoment met uw potentiële klant te hebben. Het idee van SEA is ook eenvoudig.

  1. De oriënterende klant zoekt in Google of een andere zoekmachine naar een dienst of product.
  2. Met SEA-campagnes vertonen we advertenties op relevante zoektermen.
  3. Klikken op de advertentie leidt de klant naar de website: uw online visitekaartje én het eerste contactmoment met geïnteresseerden.

De sector is zich steeds meer van bewust van deze aanpak en de online mogelijkheden. Met jarenlange ervaring in leadgeneratie en een brancheteam gericht op de Life Sciences kan Maxlead u ook helpen om kwalitatieve leads te genereren met uw website. Samen zorgen we met nationale en internationale SEA-campagnes voor wereldwijde vindbaarheid op internet en leads voor potentiële business.

Van lead naar klant

De diensten van Maxlead stoppen niet bij het zichtbaar maken van uw bedrijf in Google of andere zoekmachines. Daar begint het pas. De potentiële klant op de website krijgen is één ding, er een lead van maken is de volgende stap. Volgens Maxlead zijn de website en het salestraject minstens net zo belangrijk als zoekmachine adverteren, zeker in de Life Sciences waar aanbestedingstrajecten maanden kunnen duren.

Eenmaal op de website gaat het er niet alleen om wat het bedrijf biedt, maar ook of de klant vindt wat hij zoekt. Waarom zou hij voor uw bedrijf moeten kiezen? Kan de bezoeker goed in contact komen met het bedrijf? En hoe verloopt dit contact? Al deze vragen zijn van belang in het converteren van een lead tot een klant of een langdurig project. Maxlead denkt daarom ook mee in de presentatie op uw website en het salestraject.

Om dit salestraject inzichtelijk maken hebben wij onze kennis gebruikt om MaxleadManager te ontwikkelen. Met dit leadkwalificatiesysteem kunt u leads uit alle kanalen beheren en analyseren. Dit maakt duidelijk wat de sterke en zwakke punten van uw salestraject zijn zodat we daarop kunnen sturen.

Intensief samenwerken

Het gehele proces vereist kennis van beide betrokken partijen. Maxlead hecht daarom aan een intensieve samenwerking waarbij we regelmatig met elkaar in contact komen en u op locatie bezoeken. Met de ruime ervaring in leadgeneratie consulteert Maxlead actief in het ontwikkelen van de website en denken we pro-actief mee op strategisch en operationeel niveau.

Interesse in hoe onze manier van werken kan bijdragen aan het succes van uw bedrijf in de Life Sciences? Neem dan contact op met Rob Steenbrink via het contactformulier.

Deel deze pagina:
Onze klanten:

Contact

Wilt u meer weten over leads werven via Google?


Neem dan rechtstreeks contact op met Rob Steenbrink.

Email

Voor- en Achternaam

E-mail

Telefoonnummer (optioneel)

Uw bericht