Sed scelerisque odio sit amet justo molestie sodales.

 

De voordelen van studenten werving via Google

Voordelen van het werven van studenten en cursisten via Google

  • Zoekmachine adverteren is snel inzetbaar
  • Flexibel sturen met uw budget
  • Snel schakelen: nu bedacht = nu uitgevoerd
  • 24x7 inzicht in resultaat en rendement
  • Zowel voor niche als high-volume aanbod
  • Front-to-end resultaatmeting
  • Sturen op kosten per student/cursist


Maxlead realiseert klantdoelstellingen van honderden tot duizenden inschrijvingen per jaar. Daarbij sturen we op efficiency: maximaal aantal aanmeldingen tegen zo laag mogelijke kosten per aanmelding.


Stap 1: Wat hebben we nodig?

Voordat Maxlead een Adwordscampagne opzet, bespreken we een aantal belangrijke zaken die in orde moeten zijn:

  • Opleidingsaanbod, doelgroep en propositie
  • Wervingsdoelstellingen: aantal, kosten, kwaliteit
  • Informatieve landingpagina’s per opleiding en een goed navigeerbare website
  • Adequate opvolging van leads
  • Doormeting van resultaten


Stap 2: Campagne management en optimalisatie

  • Website conversiegericht maken
  • Adwordscampagne opzetten
  • Testen
  • Live: meten & optimaliseren


Maxlead stuurt sterk op conversies. Ons doel is te zorgen dat de (oriënterende) juiste mensen naar uw website komen en reageren of zich direct aanmelden. Jarenlange ervaring met het managen van honderden campagnes heeft ons geleerd hoe we campagnes kunnen managen naar een optimum. Daar hoort bij dat we continu nieuwe ideeën uittesten, doormeten en - bij succes - implementeren. We adviseren u ook over uw website. Vaak leiden enkele verbeteringen qua inhoud, navigatie, knoppen, presentatie, landingpagina’s, interactie e.d. tot aanzienlijke verhoging van het succespercentage. En dat betekent: meer en betere leads.


Stap 3: Meten van resultaten en rendement

  • Welke bronnen leveren welke leads?
  • Hoe is de kwaliteit van de leads?
  • Hoe is het gedrag van bezoekers op uw site?
  • Zijn de ‘cost per lead’ te verbeteren?


De voordelen van werving via een Google Adwordscampagne zijn uniek. U hebt invloed op het hele studentwervingsproces en houdt de kosten volledig in de hand. U bepaalt zelf het budget en de maximale kosten per lead.

Statistieken geven op ieder moment inzicht in de resultaten en het rendement van uw campagne, zodat er direct bijgestuurd kan worden. Aanvullend kunt u Google Analytics inzetten om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers op uw site en SEO (Search Engine Optimization) om uw website prominenter in beeld te krijgen in de natuurlijke zoekresultaten.

Deel deze pagina:

Contact

Wilt u meer weten over kandidaten werven via Google? Neem dan contact op met:

Kristin Mellink, Branche Manager Recruitment & Education: 06-53931624

Email

Voor- en Achternaam

E-mail

Telefoonnummer (optioneel)

Uw bericht