Mark wil weer naar school.  

Maxlead meld 'm bij uw opleiding aan 

 

Uw doelgroep zoekt online naar de beste opleiding of training. Komen ze op uw website terecht?

 

De meest gestelde vragen over online werven van studenten en cursisten

  • Kan online adverteren (nog) meer studenten/cursisten opleveren?
  • Valt ons aanbod op tussen zoveel concurrenten op internet?
  • Onze website krijgt veel bezoek, maar levert weinig inschrijvingen op. Hoe kan ik dat verbeteren?

 

Iedereen zoekt met Google

Bij de zoektocht naar een specifieke opleiding oriënteert uw doelgroep zich op internet. Dat gebeurt hoofdzakelijk via Google. Gemiddeld bekijkt iemand 4 aanbieders van opleidingen en maakt een kritische vergelijking op hoofdzaken. Valt uw aanbod op tussen dat van uw concurrenten? En als de potentiele student of klant op uw website is beland, krijgt u dan zijn gegevens of – nog beter – zijn aanmelding binnen? En wat is daarvoor nodig?

Online werven van studenten en cursisten is een vak apart. Het begint met het in beeld komen bij de doelgroep die specifiek op zoek is naar een opleiding die u aanbiedt. En eindigt succesvol als u de gegevens van de lead of een feitelijke inschrijving online ontvangt. Dit hele proces beheerst Maxlead tot in de puntjes.
 

Online adverteren werkt

Simpelweg omdat uw doelgroep op internet heel gericht zoekt naar uw opleidingsaanbod. Het aantal Opleidingsinstituten en Trainingscentra dat hierop inspeelt en start met adverteren groeit nog steeds. Uit concurrentie-oogpunt mag u op dit advertentiekanaal niet ontbreken.

De vraag die u zich moet stellen, is ‘hoe kan ik het beter doen dan de concurrentie’. Daarmee helpt Maxlead u.


Hoe komen bezoekers naar uw website?

Een potentiele student oriënteert zich via internet op een bepaalde opleiding of kent uw instituut en zoekt uw website.

  1. Hij ‘googlet’ op een opleidingsnaam of op uw merknaam, en ziet uw advertentie verschijnen op de pagina met zoekresultaten.
  2. De advertentietekst bevat uw sterkste propositie en triggert potentiele studenten of leads om op de advertentie te klikken.
  3. Die klik brengt de geïnteresseerde rechtstreeks naar een pagina binnen uw website die aansluit bij de gebruikte zoekopdracht.
  4. Op uw website kan de geïnteresseerde een brochure opvragen, zich aanmelden voor een open dag of inschrijven voor een opleiding/training, afhankelijk van de mogelijkheden die u aanbied

 

Meer informatie

Lees verder of neem direct contact op via het contactformulier.
 

Artikelen Education branche:

 

 

Deel deze pagina:
Onze klanten:

Contact

Wilt u meer weten over kandidaten werven via Google? Neem dan contact op met:

Kristin Mellink, Branche Manager Recruitment & Education: 06-53931624

Email

Voor- en Achternaam

E-mail

Telefoonnummer (optioneel)

Uw bericht