Wat heb je meegenomen en waarom?
Deze koffer met de Amerikaanse vlag, omdat ik half Amerikaans ben. Ik ben opgevoed door een Amerikaanse moeder en een Nederlandse vader en heb met mijn eigen gezin 5 jaar in Amerika gewoond. Mijn roots liggen dus in meerdere culturen. Die invloed zie je terug in mijn hele leven: mijn kinderen zijn sterk internationaal gefocust, mijn beste vrienden wonen in Amerika, Duitsland, de UK en in Nederland. Hoewel ik woon én werk in Oegstgeest, is mijn wereld veel groter. Mijn diepere connecties liggen juist over onze grenzen heen. Dat typeert mij :)

Omschrijf jezelf in 3 woorden
Positief, altijd ‘the bigger picture’ zien, gebalanceerd

Wat houdt je werk in?
Bij Maxlead heb ik twee rollen: Account Director en Corporate coach. Als Account Director zoek ik met klanten naar de beste online kansen en vertaal die - met een stel geweldige collega's - in online activiteiten. Als Corporate coach focus ik op kennis en kunde. Onder kennis valt het vergaren en delen van inhoudelijke ontwikkelingen op de online markt. Goede voorbeelden hiervan zijn de Maxlead Academy en de talloze kennissessies die we organiseren. Qua kunde focus ik op de  persoonlijke ontwikkeling van de mensen die bij Maxlead werken. Dat varieert van het opzetten van een bedrijfsbreed mentorprogramma tot individuele coaching. Ieder individu heeft zijn eigen unieke potentieel en mijn streven is om hem of haar te helpen dit naar boven te halen.
Deze week doen we weer het Gallup medewerkerstevredenheidonderzoek. Dit management-instrument vertelt ons wat we nog beter kunnen doen om onze medewerkers maximaal ''engaged'' te houden. Mensen zijn het meest productief als ze in een omgeving werken die ze aanspreekt  op datgene waar zij het beste in zijn. Sommigen weten dat zelf te creëren. Anderen helpen we te ontdekken wat dat binnen Maxlead is om ze vervolgens de klanten en werkzaamheden te geven die hun doen vlammen. Zo krijg je medewerkers die niet denken ''aaghhh maandag, ik moet weer naar werk'', maar mensen die elke dag weer uitkijken naar het mogen doen waar zij goed in zijn!

Waarom heb je voor Maxlead gekozen en wanneer ben je begonnen bij Maxlead?
Haha :) Ik heb niet echt voor Maxlead gekozen. Het was een perfecte kans die op mijn pad kwam. 10 jaar geleden belde Rob mij op toen hij - in zijn eentje na 2 jaar - veel te veel klanten had  om zelf te managen. Wij kenden elkaar al uit een vorige werkomgeving. Ik had ervaring in management consultancy en IT projecten en Rob geloofde dat ik die vaardigheden prima in kon zetten voor online marketing. En zo zijn we ineens 10 jaar verder! Dat is zeker niet omdat ik ben blijven ''hangen''. Integendeel. Als ik een van de meest wonderlijke mooie dingen zou benoemen van Maxlead, dan is het de manier waarop Rob van dag 1 heeft uitgedragen dat hij in mij geloofde, kansen creëerde en mij de ruimte gaf om mezelf te bewijzen. Ruim een jaar geleden opnieuw, nadat ik een professionele coachingopleiding had afgerond en hem vertelde dat ik als corporate coach mooie kansen zag om op het menselijk kapitaal te focussen. Als oprichter is Rob een sterke bepalende factor van de Maxlead cultuur. Hoe wij als bedrijf groeien en ons ontwikkelen, komt grotendeels voort uit zijn vertrouwen in het potentieel van de mensen bij Maxlead. Bij Maxlead creëren wij de kansen, jij pakt die ruimte om te groeien en je te ontwikkelen. 

Koffie of thee? Koekje erbij?
Koffie!

Wat maakt je werk leuk?
Aaahhh... alles! De flexibiliteit, de diversiteit, de lat die hoog ligt, de stimulerende nooit stilstaande wereld van online marketing. De collega's die zo gedreven zijn, zo servicegericht zijn, maar ook zo divers in leeftijd, achtergrond en persoonlijkheid. Stuk voor stuk zijn ze allemaal prachtig...geweldig! Maar ook de klanten, die Maxlead als een partner zien om SAMEN kansen te ontdekken en te toetsen. Klanten met wie we al jaren samen bouwen aan een steeds stevigere online aanwezigheid en waar elke keer weer een nieuwer mooier laagje bij komt.

Wat doe je het liefst als je thuis bent en niet werkt
Reizen en socializen! Korte of langere reizen, met vriendinnen, familie of de fijne hubbie. Koffietjes drinken, etentjes, goede gesprekken voeren. Mijn hobby en passie ligt in de interactie met mensen. En in een goed potje tennis kan ik mijn competitieve drive uitleven!

Naar de bios of Netflix? 
Ik kijk graag samen met mijn kinderen naar Netflix series. Zij hebben wat dat betreft een erg goede smaak! Maar ik kijk ook graag naar Discovery Channel.

Huisdieren of kinderen?
Eigenlijk allebei. Ik heb twee geweldige kids. Indy is bijna 18 en doet dit jaar eindexamen. Mark is 20 en zwaait af met een bachelor. Beiden zijn heel zelfstandig de koers van hun eigen leven aan het uitstippelen. Samen hebben we veel kwalitatieve, gezellige en vooral humorvolle momenten tijdens etentjes en vakanties. Dan hebben we al 15 jaar Ollie (Oliver ja echt opgepikt uit New York City), onze poes bij ons wonen. Als je 't hem vraagt en ziet hoe hij zich gedraagt, zou hij zichzelf geen huisdier noemen maar een volwaardig familielid. Waar wij zijn, daar is hij ook prominent aanwezig!

Hoe zie je de toekomst van online marketing?
Online marketing is een instrument in de alsmaar groeiende online wereld, waar wij als mensen graag gebruik van maken. Het laat een licht te schijnen op paden die mensen het beste kunnen bewandelen in hun online zoektochten. Zodat zij -'t liefst zo snel mogelijk- aankomen bij datgene waar zij naar op zoek zijn.
Dit betekent dat we met online marketing nog steeds meer kunnen focussen waar mensen zich bevinden in hun online zoektocht; oriënterend, vergelijkend, klaar om te beslissen? Elke stap moet juist dat brengen waar mensen op dat moment op zitten te wachten. Het nog beter aansluiten bij de Customer Journey, het in kaart brengen van welke customers je eigenlijk hebt, hoe ze zich gedragen en welke informatie zij nodig hebben in het stadium waarin ze zich bevinden. Zorgen dat jij die als bedrijf meer dan in overvloed beschikbaar hebt en dat je mensen kunt bereiken in alle stadia van hun zoektocht, dat is de toekomst van online marketing. Ontdek wat je klant nodig heeft, zorg dat je dat biedt en zorg dan dat zij weten dat jij dat hebt!