Wat heb je meegenomen en waarom?
Een speciaal kistje vol met zogeheten ‘coupes’ op geprepareerde objectglaasjes. Dat zijn hele dunne plakjes van organen van verschillende dieren. Een huisvriendin van mijn familie heeft me dit kistje, plus een microscoop en een scalpelset, gegeven. Zij was vroeger dierenarts en studeerde net voor en na de oorlogsjaren. Ik vind de natuur fascinerend en wilde als kind zoöloog worden. Mijn carrière is anders gelopen, maar ik koester dit kistje nog steeds erg.

Omschrijf jezelf in 3 woorden
Nieuwsgierig, praktisch, nerdy.

Wat houdt je werk in?
Als SEO-consultant help ik klanten met het beter vindbaar maken van hun websites in zoekmachines, met name Google. We houden continu de ontwikkelingen in de gaten. Het werk is heel divers. Zonder techniek geen SEO. Maar content is minstens zo belangrijk. Zonder goede content geen bezoekers. Door goed te luisteren naar je klant, te adviseren en mee te denken over de website komen we tot een gewenst resultaat. Maar dat is wel hard werken!

Waarom heb je voor Maxlead gekozen en wanneer ben je begonnen bij Maxlead?
Maxlead is een bedrijf vol enthousiaste, gedreven mensen. Op kantoor (wat trouwens een prachtig pand is, kom eens langs) ben je omringd door experts op hun vakgebied. Dat werkt heel motiverend. Ik ben in juli 2014 begonnen en voelde me meteen thuis. 

Koffie of thee? Koekje erbij?
Thee. 

Wat maakt je werk leuk?
Het continue sparren met klanten en collega’s. Je wordt op een positieve manier gedreven en... het klinkt cliché: geen dag is hetzelfde!

Wat doe je het liefst als je thuis bent en niet werkt
Ik lees veel – één tot drie boeken per week. Op dit moment The Buried Giant van Kazuo Ishiguro, schitterend boek. Ook kijk ik graag films (vooral horror en science fiction, maar een romcom kan ook prima) en ik mag graag naar voetbal kijken. Vooral Arsenal! Met een biertje erbij. 

Naar de bios of Netflix? 
Naar de bios voor de prijs van een Netflix abonnement. 

Huisdieren of kinderen?
Ik heb een hele leuke kat, Elsje. Ze heette in het asiel Chelsea, maar daar kon ik als Arsenal fan natuurlijk niet mee leven.

Hoe zie je de toekomst van online marketing?
De gebruiker komt steeds meer centraal te staan. Met hagel schieten en advertenties opdringen werkt absoluut niet meer. Ik denk dat je als bedrijf steeds meer jouw klant tegemoet moet komen. Wat wil mijn klant van mij? Bouw een relatie op met je consumenten en je zult zien dat dit zich, over een langere termijn, terugbetaalt.