Anders dan normale (Google) Analytics data, die zich focust op het analyseren van (segmenten van) uw totale bezoekersspectrum, geven deze tools inzicht in individuele gebruikers. Deze vaak onderbelichte kant van web analytics kan juist extreem waardevol zijn voor uw online marketing inspanningen.

 

Waarom kwalitatieve data?

In de zoektocht naar de best presterende website zijn we als online marketeers altijd op zoek naar ideeën voor verbetering. Vaak zitten we echter vast in onze denkpatronen en zijn we niet in staat om ons voldoende in te leven in de eindgebruiker. Omdat we dagelijks met het internet bezig zijn en gewend zijn om op bepaalde manieren om te gaan met onze eigen website, zien we niet helder in waar onze bezoekers nu precies afhaken, en waarom. 

Door middel van surveys, feedback tools, heatmaps en session recordings krijgen we inzicht in deze informatie. Door uw gebruikers op de juiste pagina’s de juiste vragen te stellen krijgen we inzicht in deze problemen. Dit stelt ons in staat om hypotheses te formuleren voor het verbeteren van de website waar we anders wellicht nooit aan gedacht hadden.

 

Conversie-optimalisatie

Deze hypotheses die we opdoen vanuit deze kwalitatieve tools stellen ons in staat om verschillende versies van een web pagina te ontwikkelen die we naast elkaar kunnen testen. Deze zogenoemde 'A/B Tests' stellen ons in staat om de gestelde hypotheses te bewijzen of ontkrachten op basis van het gedrag van de website bezoekers. Zorgt versie A voor meer succesvolle website bezoeken, of versie B?

Het Seminar

Het seminar zal plaatsvinden op Donderdag 29 Oktober op het kantoor van Maxlead in Oegstgeest.
U bent van harte welkom vanaf 14.00 uur waarna we om 14.30 uur met de eerste presentatie zullen beginnen die zich focust op de waarde van kwalitatieve data-analyse. Na een korte pauze gaan we door met een presentatie die zich richt op het halen van resultaten uit deze kwalitatieve data door het gebruik van conversie-optimalisatie tools.
 

Programma

  • 14.00 uur ontvangst 
  • 14.30 uur start programma:
  • Sessie 1 - Kwalitatieve Analyses & Tools door Rick Dronkers
  • Sessie 2 - Conversion Rate Optimization (English) door Julia Paskaleva
  • Na deze sessies is er een kleine borrel waar veel van onze online marketing specialisten aanwezig zullen zijn om eventuele een-op-een vragen te beantwoorden.

Locatie

Maxlead
Wilhelminapark 17
2342 AD Oegstgeest

Route

Aanmelden?

Is het onderwerp interessant voor u of een collega? Meld u dan nu aan!

Aanmelden voor het seminar Ontmoet uw website bezoeker!

Email

     

    Voor vragen over dit seminar kunt u contact opnemen met Rick Dronkers via 071 542 53 06 of via rick@maxlead.com