The Internet of Things en Adblockers

Erik Jan Reijenga – Operationeel Directeur:

2016 wordt het jaar van de verdere groei van the Internet of Things, adblockers en privacy. Mensen gaan hun leven nog meer regelen en monitoren via hun smartphone. Meer dan de helft van het mobiele dataverkeer komt al van video en dat zal met de toename van betere netwerken en snellere verbindingen verder stijgen.

 

Het gebruik van video op mobiel zal een vogelvlucht nemen, in winkels, het OV, thuis voor de TV, maar ook in het buitenland op vakantie. Adverteerders spelen hier handig op in door hun websites responsive te maken en steeds meer video content aan te bieden via social media of display netwerken.

 

Het wordt nog lastiger om aandacht van het groeiende aantal mobiele gebruikers te krijgen en deze vast te houden. Desktop verliest steeds meer terrein en het gebruik van Adblockers explodeert in 2016. Deze trends dwingen de adverteerders om hun advertentieformaten te standaardiseren, mobile proof te maken en de content relevant te houden. Advertenties en content worden steeds persoonlijker afgestemd op het gedrag van de gebruikers binnen de grenzen van de strenger wordende privacy wetgeving.

 

           

 


 

Het genereren van traffic en verzamelen van data is niet meer de grootste uitdaging, het activeren van data des te meer. Dat begint met visie in de boardroom om de organisatie in te richten met de juiste processen, technology en rollen. Business en data scientists zullen voorspellende modellen ontwikkelen om de data met een zo groot mogelijke impact te kunnen inzetten voor doeleinden die verder gaan dan alleen online en marketing. Online marketing bureaus zullen hier in mee gaan en voor een sterke data en analytics crew zorgen. Deze vormt de basis voor de media inkoop en het data management van hun online marketing campagnes met behulp van DSP's en DMP's.

 

Democratisering van data

Rick Dronkers - Team Manager Web Analytics

Buiten alle technische ontwikkelingen zien we vooral de mindset van marketing afdelingen bij onze klanten veranderen. Als deze trend zo doorzet wordt 2016 het jaar van de democratisering van data binnen de marketing organisatie.
 

 

Data-Driven Marketing zal eindelijk van hype-term worden omgevormd tot werkelijkheid. Middels een bottom up revolutie van campagne managers, email marketeers en content schrijvers die zelf hunkeren naar data om hun werk incrementeel te verbeteren en daarvoor op zoek zijn naar gebruiksvriendelijke tools om hun die inzichten te verschaffen.


Google Analytics is bij uitstek geschikt om Marketeers met minimale online marketing kennis na een aantal trainingen in staat te stellen om hun eigen werk, of dit nu content is of traffic campagnes zijn, te evalueren en verbeteren op basis van data.

Daarnaast zullen we steeds meer business specifieke data in Google Analytics laden om de statistieken van websites nog relevanter te maken en te koppelen aan KPI’s die er daadwerkelijk toe doen in de dagelijkse bedrijfsvoering van onze klanten.
 
 
 
 
                     

 

Walk a mile in their shoes

Mike Orizand – Industry manager Finance & B2B

Verplaats je in de schoenen van je website bezoekers. Welke vragen hebben ze en kan je daar een antwoord op geven, door die content te bieden waarmee je ze ook werkelijk helpt?

 

 

Zorg dat je super relevant bent in elke fase van het orientatie-, overweging- en aankoopproces. Alleen dan bouw je een relatie op met je website bezoekers. Dat zal leiden tot meer en beter gekwalificeerde leads en uiteindelijk tot meer klanten.

Weet je nog niet waar de klant naar zoekt op je website? Vraag het dan gewoon! Met een online tool als Qualaroo kom je daar heel eenvoudig achter.

Met de verkregen antwoorden heb je inzicht in de behoefte van je websitebezoekers en kun je daarvoor relevante webcontent gaan maken.

Relevant zijn, op het juiste moment voor elke bezoeker... , we gaan steeds meer naar 1 op 1 communicatie.

Inbound marketing

Om de hoeveelheid aan communicatie beheersbaar te maken zal een deel van onze online marketing steeds meer geautomatiseerd worden. Marketing Automation helpt ons daarbij. De software is alleen effectief als we weten, voor wie we de content maken, hoe we iemand echt kunnen helpen en daarvoor de juiste content beschikbaar hebben. Ik zie dat steeds meer bedrijven daar serieus over nadenken en aan de slag gaan met het maken van een Buyer Jouney-Content-Blauwdruk. Deze helpt je bij je focus op het echte helpen van je toekomstige klant in elke fase van het aankoopproces.​

 

Meer lezen over online marketing trends voor 2016?

http://www.forbes.com/sites/jaysondemers/2015/09/29/the-top-7-online-marketing-trends-that-will-dominate-2016/ 

http://www.forbes.com/sites/brentgleeson/2015/12/17/5-things-you-should-be-doing-in-social-media-marketing-in-2016/2/

http://www.frankwatching.com/archive/tag/trends-2016/ 

 

Bronvermelding The Internet of Things en Adblockers:

https://datafloq.com/read/heading-towards-smart-planet-with-internet-of-thin/288

http://www.emerce.nl/wire/652322

http://www.emerce.nl/nieuws/infographic-de-mobiele-revolutie-van-2015

http://www.forbes.com/sites/ewanspence/2015/12/18/apple-ablocker-vs-google-advertising/

https://datafloq.com/read/big-data-survey-2015-4-core-insights-success-data/1754 

 

Maxlead wenst je gezellige kerstdagen en een mooie jaarwisseling, op naar een spetterend 2016!

    Google - Year in Search 2015