Zo kan het ook

Na een korte kennismaking startte dag met een aantal gave voorbeelden. Brands als Kia, Philips & Flexa spelen al perfect in op de meerwaarde van mobiel. Wil jij een nieuw likje verf op de muur, maar geen idee welke kleur bij jouw interieur past? De Flexa Visualizer App geeft je muur virtueel een kleurtje. Een heel goed voorbeeld, waarbij de Flexa app meerwaarde toevoegt & tegelijkertijd gebruik maakt van specifieke mobiele features zoals de ingebouwde camera.

 

Mobile experience van een 17-jarige scholier 

Maar... first things first, hoe zit het met de mobile experience van Inholland en andere HBO scholen? Tijd om onze mobiel erbij te pakken! In veel gevallen blijkt het lastig om precies de informatie te vinden die we zoeken. Dé oefening om eens te ontdekken waar de potentiele student tegenaan loopt als hij of zij zich wil aanmelden voor een open dag.  En om helemaal zeker te weten dat een mobiele strategie toch echt wel op de agenda moet, storten we ons ook op de ‘mobile insights wall’. Hier vinden we leuke eye openers & interessante trends op het gebied van mobiel. 

 

Kruip in de huid van…

Tijd om eens in de huid te kruipen van de belangrijkste doelgroepen voor Inholland, namelijk nieuwe studenten en hun ouders. Om een goed beeld te krijgen van de doelgroep, mag het allemaal best wat concreter. Verder kijken dan alleen het geslacht of de leeftijdsgroep. We kiezen personas. Wie zijn dit nou precies & waar hechten  deze personas waarde aan? En in het kader van mobiel, hoe maken deze personas gebruik van mobiel internet?

 

Moments that matter

Om een goede mobiele strategie uit te kunnen werken, is het leren kennen van je doelgroep een cruciaal onderdeel. Pas dan krijg je meer inzicht in eventuele behoeften waar je als merk op in kunt spelen. Precies het volgende punt waar we mee aan de slag mogen, namelijk ‘the moments that matter’ uit het leven van de toekomstige Inholland student. Denk aan: het starten van je eigen bedrijfje als student of het behalen van je ‘P’ in één jaar. Hoe kunnen we de mobiele strategie van Inholland hierop afstemmen, zodat we optimaal gebruik maken van dit medium?

 

Verrassend veel inspiratie!

Waar iedereen aan het begin van de sessie nog nauwelijks wist waar te beginnen, staat het presentatiebord toch ineens vol creatieve concepten. De Tinder variant van een studiekeuzetest of inbellen via Google Hangout om je les Nederlands te volgen? De aanwezige Inholland studenten zien er wel wat in!

Met een hoofd vol ideeën sluiten we de ochtend af met een lunch op de 15e verdieping. Missie geslaagd: de mobile experience staat op de kaart! Nu op naar de volgende uitdaging, waarbij de focus ligt op de mogelijkheden binnen mobile advertising & multiscreen measurement. 

          
Over Suzan Huurnink


Suzans affiniteit met travel komt voort uit een Spaanstalige studie aan de Universiteit van Costa Rica, internationale werkervaring voor o.a. Vacansoleil en een opleiding Tourism Management & Consultancy. Het schrijven van haar scriptie voor de @Leisure Group heeft haar interesse gewekt voor de link tussen travel en online marketing.