Ad customizers

Binnenkort beschikbaar in Adwords: Ad customizers, een nieuwe feature om advertentieteksten aan te passen met variabelen. Op het Inside Adwords Blog van 25 september kunnen we lezen dat deze nieuwe feature binnenkort uitgerold gaat worden. Wat zijn Ad customizers?
 
Ad customizers zijn een feed-based oplossing om dynamische informatie in advertenties te tonen. 
Je kunt strings, prijzen, aantallen, en zelfs een countdown maken van een specifieke datum of tijd in de advertentie. Deze ad customizers kunnen optreden in advertentietitels en beschrijvingsregels van de advertertentie. De advertenties die op deze wijze dynamische informatie tonen zijn superspecifiek en dus erg relevant voor de zoeker!
 


 
Wij gaan deze nieuwe advertentietypes natuurlijk testen en als we de eerste resultaten hebben komen we daar zeker nog op terug!
 

Nieuwe Glossy Display Ads

In de komende periode wordt het type advertenties op het display netwerk uitgebreid met mooie nieuwe advertentietypes met name voor mobiele apparaten. Google wil de gebruikerservaring in de multi-screen world weer verder verbeteren. 
 
Hieronder een aantal voorbeelden van nieuwe display ad types die binnenkort worden uitgerold:
 
1. Mobile lightbox Engagement Ads: uitvouwbare ads.
      
2. True view video ads voor het AdMob netwerk (alleen betalen als iemand je filmpje bekijkt).
Deze filmpjes worden vertoond in apps.
 
3. Anchor Ad Format: Advertentie die vast te zetten is onder aan je scherm op een mobile, ook al scrolt de gebruiker.
 
4. Magazine ads: Tekst advertenties in een nieuw formaat; magazine style. 
 
 
 

Meer lezen kan op Inside Adwords en Searchengineland.com. 

 

Twitter Ads

Goed nieuws voor klanten die wel willen adverteren op Twitter, maar hier geen grote budgetten voor hebben; sinds kort is het self-serving platform van Twitter ook in Nederland beschikbaar. Op het Twitter blog van 4 september werd aangekondigd dat dit in verschillende Europese landen wordt uitgerold. In Nederlands is het nu ook beschikbaar en Maxlead heeft zijn eerste campagnes al opgezet en we zijn voluit aan het testen.
 
Wat zijn de mogelijkheden? Per campagne kies je uit verschillende doelstellingen:
 
 
 
De hele infographic is hier te downloaden.
 
     
    Targeting mogelijkheden zijn onder andere: Locatie, taal, geslacht, leeftijd, interesses, zoekwoorden, soort device en vergelijkbare volgers. Ook is het mogelijk om een custom audience te targeten of om remarketing in te zetten.
     
    Voor advertising zijn verschillende formats in te zetten die ze  Twitter Cards noemen. Een aantal voorbeelden zijn een photo card, een gallery card en een player card (voor video’s) Meer voorbeelden vind je hier.
    Ook geïnteresseerd in Twitter advertising, neem contact op met het  Social Media team.
     

    Benchmark Reporting in Google Analytics

    Geïnteresseerd in hoe jouw website het doet vergeleken met de concurrent? Begin september heeft Google Analytics een nieuw Benchmarking Report uitgegeven. Gebruikers van Analytics kunnen nu hun website data vergelijken met die van vergelijkbare websites.
     
    Jouw websitedata naast die van vergelijkbare pagina’s leggen is natuurlijk een marketingdroom die uit komt. Maar let op: Google meldt dat we alleen data kunnen vergelijken die door bedrijven opzettelijk is gedeeld. Deze bedrijven zijn op hun beurt weer anoniem en in verschillende categorieën verdeeld.
     
    Als gebruiker heb je de keuze uit 1.600 bedrijfscategorieën, 1.250 speciale markten en 7 ‘groottes’ van bedrijven. Al die informatie kun je weer finetunen op locatie. In de praktijk ziet dat er bijvoorbeeld zo uit:
     
    Je runt een hotelwebsite en wil jouw data vergelijken met de Analytics data van ‘All hotels and accommodations’ met als locatie Duitsland waarvan de sites gemiddeld 500 tot 1.000 sessies per dag hebben.   
     
     
     
    Wil je gebruik maken van deze Benchmarking Reports?  Ga dan naar je account settings van de admin pagina in Analytics en plaats een  vinkje bij ‘Share anonymously with Google and others’. Ook jij deelt dan anoniem jouw data en krijgt toegang tot die van andere delers.
     
    Wil je meer weten over hoe Benchmark Reports jou kan helpen? Laat je dan adviseren door ons Web Analytics team.     
     
     

    Maxup2date is het blog van Maxlead met het laatste nieuws en de laatste features op het gebied van zoekmachine adverteren (SEA), zoekmachine optimalisatie (SEO), webanalytics, social media en online leadgeneratie. Heeft u vragen naar aanleiding van een blogartikel? Neem dan contact met ons op via 071-5425306 of kijk verder op onze branche- of dienstenpagina’s.