19% groei in online aankopen in Q1 2015

 

In vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar, laat het eerste kwartaal van 2015 een groei zien van maar liefst 19% in aantal online aankopen. Het aantal online aankopen in Q1 van 2015 wordt geschat op 35,6 mln. Er werd 4,4 miljard uitgegeven aan online bestedingen. Online diensten, zoals pakketreizen en verzekeringen, liet een nog forsere groei zien van 28%.

Grootse groei zit in de online verkoop van speelgoed en tickets:

Thuiswinkelmonitor doet 1 x per kwartaal een onderzoek naar de Nederlandse webwinkel markt. Lees hier het hele onderzoek.
 

Aanpassingen in Banner kliks voor mobiele apparaten

Google heeft de manier waarop een klik op een banner op een mobile device wordt gemeten onlangs aangepast om de kwaliteit van de kliks te verbeteren.

Op een mobiel apparaat heb je vaker klikken op banners die onbedoeld zijn, omdat je vinger per ongeluk op de banner klikt. Om deze onbedoelde klikken er zoveel mogelijk uit te filteren heeft Google afgelopen maand een aantal dingen aangepast:

  • Als een klik te dicht bij de rand van de afbeelding plaats vindt dan wordt deze niet meegeteld
  • Bij app install ads moeten gebruikers klikken op de call-to-action button. Een klik op de app icoon is niet meer voldoende
  • Advertenties zijn niet meer direct clickable, maar pas als ze een paar seconden in beeld zijn geweest.

Lees hier het hele blog op Inside AdWords

Google Tagmanager online cursus

Google heeft Tagmanager toegevoegd aan het Academy programma. Iedereen die iets met online marketing doet adviseren wij de beginselen van Tagmanagement te leren. De Google Tagmanager Fundamentals cursus is daar het perfecte platform voor. Kijk hier alvast de video:

    Facebook nieuwe advertising interface

    Afgelopen maand hebben de Facebook advertising tools,  de Ads Manager en de Power Editor, wederom een facelift ondergaan. De Ads manager ziet er heel anders uit en het is even wennen maar uiteindelijk makkelijker in gebruik. Er is meer oog voor grafieken en filters:

     

    Ook de Power Editor is onder handen genomen en heeft een wat bredere layout. Filteren en bulk edits zijn nu overzichtelijker geworden.

    Bekijk het hele artikel op Facebook for Business