Maxlead is verhuisd!

Op 1 september j.l is Maxlead verhuisd naar een nieuwe locatie. Van voormalig huis van de ouders van Jan Wolkers aan de Rhijngeesterstraatweg, naar het voormalige gemeentehuis op het Wilhelminapark 17 in Oegstgeest. Dit historische pand heeft met de komst van Maxlead ook een update van het interieur gekregen en een geheel nieuwe en supersnelle ICT-infrastructuur. Binnenkort meer nieuws over ons nieuwe pand.

Online Marketing seminar voor de Softwarebranche

Op donderdag 9 oktober organiseert Maxlead een gratis marketingseminar speciaal voor de software branche. De seminar vindt plaats in Hilversum en de inhoud gaat specifiek over leadgeneratie in de ICT sector. Hoe bereik je deze doelgroep, en nog belangrijker, hoe kom je met potentiële klanten in contact?
 
Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere:
  • Nieuwste ontwikkelingen in de online marketing
  • Wat is de impact van online marketing op jouw business?
  • Hoe zorgt je ervoor dat je beter in beeld bent bij de doelgroep?
  • Hoe komt je goedkoop in contact met jouw doelgroep?
  • Optimaliseren van website
  • Inzicht van bezoeker naar lead en van lead naar klant
  • Inzicht in leadopvolging en advies hierin

 Ook een mooie gelegenheid om te netwerken en de kennis up2date te houden. Schrijf je hier direct en gratis in!

 

Callout extensions
Vanaf nu voor alle adverteerders in Google AdWords beschikbaar: Callout extentensions. Callout extensions zijn adextensions die toegevoegd kunnen worden aan de advertenties. Een nieuwe mogelijkheid om extra informatie teven over je unique selling points. Als je advertentie op een toppositie wordt vertoond kan Google hieronder één of meerdere extensies tonen.  Meer lezen kan op Inside Adwords.

Voorbeelden van callout extensions zijn:

“24/7 klantenservice”

“Gratis verzending”

"20 % korting"

 

 

De optie om close variant keywords uit te sluiten gaat verdwijnen

De blogpost van Google over het verdwijnen van de optie: Do not include close variants in de Adwords settings heeft voor heel veel opschudding gezorgd in zoekmachinemarketingland! Marketingland.com verzamelde de vele negatieve reacties op de aankondiging van Google.

Wat is er aan de hand? Waar je voorheen nog kon kiezen of een exact of phrase keyword wel of geen close variants mocht omvatten, gaat deze optie eind september verdwijnen. De exact match of phrase match optie zoals die ooit is bedoeld, zal dan niet meer te kiezen zijn. Hierdoor zal bij zoekopdrachten, waarbij de zoekopdracht erg lijkt op het keyword in de campagne, de advertentie ook getoond worden. Voorbeeld van close variants:

Het keyword is: [kinderfiets] Close variants zijn: kinderfietsen, kinder fiets, fietsen kinderen etc.

Zoekmachine marketeers passen hun biedingen aan op bepaalde woorden. Met het uitsluiten van close variants weet je precies welke woorden je je bieding op aanpast. Als deze optie verdwijnt kun je daar niet meer zeker van zijn en worden deze woorden gematched met andere zoekopdrachten die helemaal niet zo goed hoeven te converteren. Daarnaast is het groeperen van exacte woorden ook een veel voorkomende manier om campagnes in te delen en hiervoor aparte budgets, biedingen en advertenties te maken. Met het wegvallen van de do-not-include close variants optie is het niet goed meer te controleren bij welke groep de zoekopdracht hoort. Daarnaast is de kans van totale miss-match ook heel groot.

Duidelijk is dat Google hiermee meer clicks gaat binnenhalen, maar voor marketeers, die goede controle over hun keywords willen zal dit heel veel extra werk gaan opleveren. Denk aan het toevoegen van vele negatieve keywords in de verschillende advertentiegroepen.

In de blogpost op Searchengineland is hier meer over te lezen.

 

Veiliger internet met een Google ranking voor HTTPS?

Google deed op 6 augustus de mededeling dat HTTPS per direct een rankingfactor is geworden. Wie een HTTPS protocol hanteert, maakt dus meer kans hoger in de zoekresultaten van Google te komen, dan de websites zonder.
HTTPS is een protocol dat een veilige verbinding mogelijk maakt. Gegevens die verstuurd worden tussen de gebruiker en de website worden versleuteld, waardoor een buitenstaander hier niet bij kan. Google geeft aan waarde te hechten aan een veilig(er) internet. 
Voor wie meteen zijn protocol wil aanpassen: Google geeft aan dat HTTPS nu een kleine rankingfactor is, en niet zo zwaar weegt als de veelgenoemde factor high quality content. Lees meer op ons uitgebreide blog over HTTPS als rankingfactor
 
 

Facebook versus click bait

Een maand zonder updates van Facebooks newsfeed lijkt onmogelijk. De social media gigant heeft eind augustus aangegeven weer een wijziging te doen in het newsfeed algoritme om zogeheten click bait tegen te gaan.
Click bait is een gedeelde link waarbij de begeleidende tekst eigenlijk niet goed aangeeft waar de link daadwerkelijk over gaat. De tekst is juist gericht op het genereren van clicks door veel superlatieven te gebruiken en lekker geheimzinnig te doen: ‘You wouldn’t believe what happened next!’
 
Gebruikers klikken massaal op deze links, waardoor het algoritme van Facebook de post op meer newsfeeds liet verschijnen. Want op Facebook geldt: hoe populairder een post is en hoe meer engagement, hoe vaker een post wordt getoond. Oók als het geen relevante content is. Maar een newsfeed vol veel geklikte, meer niet echt duidelijke links, is voor niemand prettig. Zeker niet nadat Facebook een onderzoek hield onder gebruikers waaruit naar voren kwam dat users liever links zien waarvan ze meteen weten wat deze inhouden.
 
Reden voor de sociaalnetwerksite om het newsfeed algoritme aan te passen en click bait een halt toe te roepen. Hoe precies, daar is Facebook niet erg duidelijk over. Wat we wel weten: Als er op een link geklikt wordt en de gebruiker blijft een bepaalde tijd op deze pagina, weet Facebook dat deze link daadwerkelijk wordt gelezen. Klikt de user meteen terug naar Facebook, dan is de link waarschijnlijk niet relevant. Daarnaast kijkt de netwerksite hoe vaak een link wordt gedeeld in verhouding met hoe vaak er op wordt geklikt.
 
Wat voor effect heeft dit op jouw Facebook posts? Een click van een gebruiker is niet alleen relevant. Hoe lang de persoon op jouw pagina blijft is key. Wat eens te meer aangeeft hoe belangrijk goede content is!
 

Website Call conversions

Google heeft de afgelopen maand de Website call conversions gelanceerd. Normaal gesproken kon je met een redirect telefoonnummer, telefoontjes vanaf je advertentie tracken. Nu biedt Google de mogelijkheid om na de advertentieklik dit specifieke nummer óók op je website te vertonen tot 90 dagen na de advertentieklik. Je kunt dan op adgroup niveau zien hoeveel telefoontjes er worden gepleegd.
Per pagina kun je een aparte waarde instellen. Zo kan een telefoontje op een boekingspagina bijvoorbeeld een waarde 3 mee krijgen en een telefoontje vanaf de homepage slechts 1. De voorwaarde hiervoor is, net als bij de forwarding nummers in de ad, dat het geen betaald nummer is. Voor nu is deze optie enkel beschikbaar in beschikbaar in Australië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.
 

          

 
 

Maxup2date is het blog van Maxlead met het laatste nieuws en de laatste features op het gebied van zoekmachine adverteren (SEA), zoekmachine optimalisatie (SEO), webanalytics, social media en online leadgeneratie. Heeft u vragen naar aanleiding van een blogartikel? Neem dan contact met ons op via 071-5425306 of kijk verder op onze branche- of dienstenpagina’s.