De 10 tips die uitgebreid worden behandeld in het artikel gaan over:

  • Inzicht in je organisch verkeer:
    • Welke zoekopdrachten voeren mensen in om jouw site te vinden?
    • Wie linkt er naar jouw site en naar welke pagina's dan?
    • Handmatige acties vanuit Google
  • Jouw site in Google:
    • Ongewenste sitelinks verwijderen
    • Gegevens markeren met de nieuwe data highlighter tool
  • Crawl- en indexeringsinformatie:
    • Content zoekwoorden; waar gaat jouw site volgens Google over?
    • Fetchen als Google; een pagina bekijken zoals Google spider én snel laten indexeren (Google laat zich neit haasten, maar deze functionaliteit werkt best goed, maar garantie tot deur)
    • Crawlfouten; waar loopt Googlespider op jouw site tegen blokkades aan?
    • Indexeringsstatistieken; hoeveel pagina's heeft Google in de index en klopt dat met de omvang van jouw website?
  • Test-tools:
    • Robots.txt tester
    • XML Sitemap tester (geen sitemap herkend? Meteen aanmelden!)
    • Mobielvriendelijkheid (is jouw site klaar voor Mobilegeddon op 21 april?

Je kunt het hele artikel hier nalezen.

Over Chantal Smink

Chantal SminkChantal werkt sinds 2012 bij Maxlead en is Sr. SEO Consultant. Zij adviseert  bedrijven over het verbeteren van de vindbaarheid in zoekmachines. Vanaf de bouw van een nieuwe website tot het verbeteren van bestaande sites.

Binnen het vakgebied van SEO is Chantal specialist op het gebied van content strategie. Zij blogt regelmatig over SEO op de Maxlead site, haar eigen website seo4dummies.nl en de onafhankelijke sites Marketingfacts.nl en Frankwachting.nl.
Daarnaast spreekt zij op ook op congressen over SEO.

Meer over Chantal Smink >>