eCommerce kent geen grenzen

De Retailmarkt is zich in een razend tempo aan het internationaliseren. Bedrijven verkopen hun waar via internet niet meer alleen in hun thuismarkt, maar veroveren de hele wereld. Zorg dat je als bedrijf, die ontwikkeling niet mist. Jaarlijkse groeicijfers van boven de 25% per jaar van de eCommerce export. Toevallig (of niet) is Maxlead gespecialiseerd in internationale online marketingstrategieën en campagnes.

Google Glass demo

Enkele gelukkigen mochten een Google Glass opzetten. Een hele ervaring, die je inzicht geeft hoe je nabije toekomst er eventueel uitziet. Nog wat kleine kinderziektes. We kregen beeld van de buurman te zien! Ik zie nog niet iedereen hiermee rondlopen in de nabije toekomst, maar ja, dat had men van de mobiele telefoon ook niet verwacht in het begin.

Nieuwe Google Tools

Consumer Barometer: Inzichten hoe consumenten offline en online bronnen gebruiken om tot koop over te gaan (www.consumerbarometer.com). Global Market Finder: Wereldwijd zoeken naar nieuwe markten en nieuwe buitenlandse klanten (meer info via www.google.com/intl/nl/adwords/globaladvertiser/marketfinder.html).

     

     

    Effectieve Multi-screen campagnes

    Mobiele telefoons, dé verandering hoe de consument informatie tot zich neemt. Wereldwijd besteed men dagelijks meer tijd op de mobiele telefoon, dan op elke andere device (TV, laptop, tablet). En dat aandeel groeit nog steeds. Be there (mobile site), be relevant (mobile ad) and be optimized (laptop, tablet).

    Bouw een merk met YouTube

    De kracht van video. Video is visueel en kan een krachtige boodschap overbrengen. Video kan een massapubliek aanspreken. Video is een krachtige aanvulling op traditionele media. Video is Social. Video kan uw verkoop vergroten. Waarom YouTube? Het is cool! Het is relevant. Het helpt om een relatie op te bouwen met je klant. YouTube bereikt alle leeftijden.

    Relevanter publiek beter bereiken

    Investeer in de gehele funnel en focus bij de beslismomenten. Gebruik in je campagnes In-market audiences, Similar Audiences en Dynamic Remarketing om terugkerende bezoekers nog relevantere informatie te geven, vóórdat de koop plaatsvindt, oftewel remarketing 2.0. Heb je geen idee waar ik het over heb, geen paniek. Neem dan contact op met je online marketing bureau (of met ons). 

    Quality score (QS)

    De kwaliteitsscore van een zoekwoord is opgebouwd uit 6 verschillende variabelen: Netwerk, Domein, Advertentie, User, Landing pagina, Overig. Hieronder volgen een viertal waar- en onwaarheden over de QS:

    1. Geen concurrenten betekent goedkoop verkeer: Nietwaar. Je concurreert ook met de organische zoekresultaten. Als deze relevanter zijn, betaal je meer voor je ad. Bij hoge irrelevantie wordt je advertentie zelfs niet getoond.
    2. Hogere posities resulteren in een hogere QS. Nietwaar. Alle posities worden gecorrigeerd op basis van een rekenmodel. Aangezien positie 1 de kans heeft op een hogere klikratio, wordt de QS eigenlijk naar beneden toe bijgesteld. Andersom geldt dat voor lagere posities. Volg je het nog?
    3. Het veranderen van account zet uw QS weer op 0. Waar. Echter Google gaf aan dat het een kwestie is van 1 à 2 weken, voordat de QS weer op uw ‘oude’ niveau terug is.
    4. Mijn zoekwoord heeft een QS van .... Nietwaar. Bij elke nieuwe zoekopdracht wordt de QS opnieuw berekent. De QS die uw ziet is dus een indicatie van wat de kwaliteit is op dit bepaalde zoekwoord.

    Quality score tips

    1. De schaal van 1-10 is een schatting. Zorg gewoon dat je relevant bent.
    2. Ad extensions worden tegenwoordig meegenomen in de QS.
    3. Met QS verbeteringen kom je in positieve spiraal. Betere QS > Lagere CPC > Betere positie > Hogere CTR > Betere QS.

    Al met al 2 inspirerende dagen met uitstekende sprekers!

    Robert Verburg (Industrymanager B2B & Technology)